فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: تاکنون پنج کارگروه و ۲۸ کمیته برای برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در استان تشکیل شده و این کار فرهنگی یک خیزش مردمی است.

سردار علی قاسمی روز شنبه در بازدید نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی از ستاد برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیاری از اعزام نیروهای جهادی به مناطق محروم به یاد کنگره ۲ هزار شهید و به نام شهدا انجام می شود که نشان می دهد کنگره کمک به محرومان را در اولویت قرار داده است.
وی افزود: برخی احساس می کنند اگر هزینه های کنگره برای مناطق محروم انجام می شد اثرگذارتر بود، اگرچه محرومان باعث عزت و افتخار هستند اما باید گفت هزینه ای از محرومان یا اعتبارات مخصوص آنها خرج نشده بلکه برنامه محرومیت زدایی مضاعف تر و نیروهای جهادی با نام شهدا به مناطق محروم اعزام می شوند.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی ۸۵۰ برنامه برای برگزاری این کنگره تصریح کرد: اجلاسیه شهدای اهل سنت در درمیان برگزار شد و پیش بینی می شود تا مهر تعداد دیگری از اجلاسیه ها برگزار شود.
وی گفت: رزمایش نیز به مناسبت کنگره ۲ هزار شهید در پایان هفته دفاع مقدس آغاز می شود.
سردار قاسمی ساخت فیلم، مستند، جشنواره های سرود و ورزشی، تهیه و تالیف کتاب را از دیگر برنامه های کنگره ذکر کرد و افزود: بخش های بسیج مهندسی، کشاورزی، صنعت و معدن و بازار در تلاش هستند که کار ارزشمندی برای شهدا انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه در پشتیبانی اجرا، فرهنگی و فکری همه اقشار دخیل هستند گفت: تمامی تولیدات هنری و فرهنگی با استفاده از ظرفیت استان انجام می شود.
وی از جذب ۱۲۰ میلیون تومان کمک نقدی مردم خبر داد و گفت: ۲۰۰ میلیون تومان نیز در قالب کمک های غیرنقدی از جمله تامین مصالح ساختمانی، نیروی انسانی و غیره جمع آوری شده است.
دبیر ستاد کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی نیز گفت: برای برگزاری این کنگره هشت اجلاسیه پیش بینی شده که هر کدام از این اجلاسیه ها کار عظیم فرهنگی است.
سرهنگ صفرعلی اسماعیلی اظهار داشت: کارگروه های کنگره شامل اقشار، پشتیبانی، برنامه ریزی و مالی، فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات، حفظ آثار و ادبیات و نشر و کارگروه اقتصادی است.
وی افزود: کمیته هایی زیرمجموعه پنج کارگروه تشکیل شده که اعضای آنها از مسئولان سازمان ها، ادارات، نهادهای مردمی، انجمن های مردمی و غیره هستند.
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا (ع) استان خراسان جنوبی بیان کرد: کار ستاد اجرایی برنامه ریزی استفاده از ظرفیت و توان استان و به کارگیری امکانات در برگزاری هرچه بهتر کنگره است.
وی با تاکید بر اینکه تمامی هزینه های کنگره افتخاری بوده نه میلیاردی گفت: اجلاسیه های این کنگره در قله کار قرار دارد.
اسماعیلی گفت: ۲ هزار پرونده شهدا نیز در حال تکمیل است که برای انجام آن باید نیروها به اقصی نقاط استان اعزام شوند و مستندسازی کنند.
وی با بیان اینکه ساخت المان های شهری توسط شهرداران دنبال می شود گفت: تاکنون یادواره های زیادی اجرا شده یا در دست اجرا است.
دبیر ستاد کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی بیان کرد: نقش مردم بسیار مهم است و جزو معدود استان هایی هستیم که کنگره شهدا با حداقل هزینه برگزار می شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله