کمپین تأمین پلاسما توسط داوطلبان هلال احمر خراسان جنوبی راه اندازی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در دیدار با مدیرکل انتقال خون استان گفت: داوطلبان هلال احمر می‌توانند از طریق راه اندازی کمپین‌هایی در راستای شناسایی افراد توانمند و ترغیب آن‌ها به امر اهدای خون و پلاسمای خون گام بردارند.

محمد رضا رضایی افزود: با توجه به اهمیت اهدای خون در شرایط پیش رو، از داوطلبان خواستاریم همچون گذشته با اهدای خون خود، نیازمندان را یاری دهند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی هم با اشاره به شرایط اهدای خون افزود: پیش از هر بار اهدای خون، سلامت فرد اهدا کننده با سنجش میزان فشار خون، ضربان قلب، میزان هماتوکریت‌های خون بررسی شده و سپس اجازه اهدا به فرد داده می‌شود.
ابراهیم میری مقدم با اشاره به شیوع کرونا در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر به دلیل ترس ناشی از عدم آگاهی، ۱۵ درصد از مراجعه کنندگان و متقاضیان اهدای خون و ۶ درصد نرخ اهدای خون کاهش یافته است.
میری مقدم افزود: انتقال خون مرکزی درمانی نیست بلکه سالم‌ترین افراد با شرایطی خاص در راستای اهدای خون به مراکز خونگیری در استان مراجعه می‌کنند..

وی با بیان اینکه با توجه به پیش بینی‌ها در پاییز و زمستان با شرایط دشواری رو به رو خواهیم بود، گفت: مقابله با این مشکل نیازمند افزایش ذخایر خونی بوده که همکاری هلال احمر و دیگر افراد جامعه را می‌طلبد.

میری مقدم همچنین خواستار فرهنگ سازی اهدای پلاسمای خون شد و افزود: شرایط اهدای پلاسما همانند اهدای خون بوده و شامل سن ۱۸ تا ۶۰ سال، نداشتن سابقه بیماری، صحت کامل و مصرف نکردن دارو در زمان اهدا است.
در پایان هم اندیشی مقرر شد در صورت موافقت مسئولان مربوطه، به اهدا کنندگان پلاسمای خون کارت تضمین اهدا شود که در زمان بحران، نیاز فرد به ذخایز خونی به طور ۱۰۰ درصد تامین شود.