مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: جلوه های استانی دفاع مقدس در بسترهایی مانند مسابقات کتابخوانی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرند و تمرکز بر کتاب های تولید شده در استان و شهدای همین منطقه باشد.

​ کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس  با حضور اعضا برگزار شد.

ناصر نبی زاده با بیان این که هدف از برگزاری کمیته برنامه ریزی مناسب و منسجمی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط دستگاه های فرهنگی است، ادامه داد: دستورکار این جلسه برنامه های پیشنهادی اعضا در خصوص بزرگداشت هفته دفاع مقدس است و از آنجاییکه این برنامه از طریق سامانه، ثبت و ضبط می شوند، ضرورت دارد برنامه ها به صورت دقیق ارائه شوند.

وی با تاکید بر این که دامنه فعالیت ها و برنامه ها متمرکز نباشد و مناطق روستایی و دورافتاده نیز در آن دیده شود، بیان کرد: می توان در این خصوص از ظرفیت روحانیون، پایگاه های بسیج و کتابخانه های محلات و روستاها استفاده کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توجه به نوآوری، تازگی و رفع ابهامات در برنامه های دستگاه های اجرایی شد و افزود: فعالیت های ما باید پاسخی به سوالات و ابهامات در بستر های فضای مجازی  خصوصا برای نسل جوانی که شرایط دفاع مقدس را ندیدند، باشد.

نبی زاده همچنین از شهرداری تقاضا کرد: از ظرفیت فضاسازی محیطی استفاده وسیع تری شود تا در ایام هفته دفاع مقدس، بتوان حس و حال خوبی را به شهر منتقل کرد.

به گفته وی استفاده از نهادهای مردمی، انجمن ها و موسسات و نگاه ها و برنامه های آن ها در فعالیت هایمان چشم انداز نو و تازه ای را ایجاد خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پیش بینی اجرای بالغ بر ۶۰ برنامه توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح استان اشاره کرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ۱۳ برنامه را در این خصوص تبیین کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به برگزاری کارگاه همنویسی و نمایشگاه خوشنویسی با موضوع دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه نمایشنامه نویسی با موضوع دفاع مقدس به منظور تامین محتوای کارهای نمایشی و اکران فیلم درخت گردو به عنوان یکی از فیلم های منتخب جشنواره فیلم فجر سال گذشته در سطح استان از جمله برنامه های اداره کل می باشد.

نبی زاده خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدات و اجراهای نمایشنامه ها، برگزاری محافل انس با قرآن در سطح استان، برپایی جشنواره استانی شعر دفاع مقدس، رونمایی از کتب با موضوع دفاع مقدس و تجلیل از قاریان و حافظان رزمنده، جانباز و آزاده نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس از ۴۱ رزمنده توسط ستاد تقدیر خواهد شد، ادامه داد: یک نفر از این عزیزان هنرمندی ایثارگر خواهد بود.

به گفته وی تولید محتوا با موضوع دفاع مقدس جهت انتشار در فضای مجازی در حال انجام است، اضافه کرد: به نشریات و خبرگزاری ها برای پوشش گسترده برنامه های هفته دفاع مقدس نیز تاکید شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در شهرستان ها پویش نذر فرهنگی و همایشی با موضوع نقش زنان در سنگرها، مسابقات کتابخوانی، خاطره نویسی، نقاشی، نمایشگاه های عکس و پوستر و تجلیل از هنرمندان ایثارگر از جمله برنامه های شهرستان ها است.