مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: ساختمان جامع اهدای خون استان برای تکمیل شدن به ۴ و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ابراهیم میری مقدم،  به رسانه‌های گروهی گفت: در حال حاضر ساختمان جامع اهدای خون پیشرفت ۵۰ درصدی داشته و تاکنون ۲ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در مرکز انتقال خون استان ۱۱ تخت برای خونگیری فعال است، افزود: متاسفانه کمبود تخت و فضای خونگیری در برخی روزها بویژه ایام تاسوعا و عاشورا  لزوم  آماده شدن هرچه زودتر ساختمان جدید را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در این ساختمان در صورت تکمیل شدن ۲۵ تخت به صورت همزمان پذیرای اهداکنندگان خون برای خونگیری خواهند بود، گفت: به علت نبود اعتبار لازم کار احداث این ساختمان متوقف شده که امیدواریم با توجه به نیاز استان به یک مرکز جامع اهدای خون مجهزتر، هرچه زودتر اعتبار برای ساخت این مجموعه اختصاص یابد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه با تکمیل و افتتاح این مرکز توان خونگیری در مرکز استان به بیش از ۲ تا ۲.۵ برابر افزایش می‌یابد، یادآور شد: تجهیزات و امکانات این مرکز که از اعتبار مورد نیاز بالاتر است توسط سازمان انتقال خون تامین و فراهم شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.