فرخنده گفت: ۹۶ اثر در چهار بخش گرافیک، موشن، کاریکاتور و فیلم کوتاه با موضوع جوانی جمعیت به دبیرخانه جشنواره استانی هنری سینمایی «ایران، جوان بمان» ارسال شد.
از خراسان جنوبی، علی فرخنده -مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی هنری، سینمایی ایران جوان بمان، از ارسال ۹۶ اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد پس‌از بررسی ۳۶ اثر به مرحله داوری رسید.

وی اعتبارات در نظر گرفته شده در حوزه جوانی جمعیت در بخش تولید تئاتر مرتبط، توانمندسازی حلقه‌های میانی، حمایت از مؤسسات و ثمن‌های فعال در سال ۱۴۰۰ را از محل اعتبارات تبصره ۱۴ بحث صرفه‌جویی و هدفمندی یارانه‌ها پنج میلیارد ریال عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای اجرای این رویداد بالغ بر ۴۷۰ میلیون ریال هزینه شده است، گفت: بخشی از تولیدات در حوزه رسانه و بخشی در قالب جشنواره هنری، سینمایی ایران جوان بمان اجرا شد.

فرخنده با اشاره به تهدیدات ناشی از پیری جمعیت و کاهش نیروی جوان در کشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع، دولت سیزدهم و مجلس با اراده مصمم ورود کرده و با تصویب قانون جوانی جمعیت تکالیفی را برای دستگاهی اجرایی قرار دادند.

به گفته وی علاوه بر تکالیف عمومی، اجرای ماده ۲۸ و ۳۱ قانون جوانی جمعیت جزو تکالیف اختصاصی به وزارت فرهنگ و ارشاد ابلاغ شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی تأکید کرد: ماده ۲۸ در حوزه کار هنری و تولید آثار و ماده ۳۱ قانون جوانی جمعیت هم در قالب حمایت از مؤسسات و تشکل های مردم‌نهاد است و بر این اساس ۳۰ درصد اعتبارات باید در حوزه حمایت از تشکل‌های مردمی (در حوزه جوانی جمعیت) باشد و با این هدف این جشنواره برگزار شد.

فرخنده ضمن تقدیر از داوران جشنواره  ابراز امیدواری کرد: با ورود به مقوله جوانی جمعیت شاهد توانمندسازی نیروهای استان باشیم و خروجی این جشنواره فرهنگ‌سازی حوزه رشد نرخ جوانی جمعیت در استان و کشور باشد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور