نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس ضمن تشکر از مردم برای شرکت در انتخابات و تبریک به سید ابراهیم رئیسی، گفت: مردم به وظیفه خود عمل کردند؛ اکنون در طلیعه گام دوم انقلاب، هنگام خدمت تمام وقت و قدردانی از مردمی است که پای انقلاب و آرمان‌های بلند و انسانی و الهی آن ایستاده‌اند.

مصطفی نخعی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک میلاد امام هشتم شیعیان(ع) گفت: فلسفه وجودی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) زدودن آثار طاغوت و در کنار آن ایجاد مردم باوری و ارائه سبک جدیدی از مردم سالاری، مبتنی بر شرع اسلامی و تبلور آن در جمهوری اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر جمهوریت نظام اسلامی‌ است، گفت: ملت در کنار همه فشارها، ناکارآمدی‌ها و سوء مدیریت‌ها و البته در کنار آن تبلیغات گسترده‌ رسانه‌ای دشمنان و بدخواهان نظام، با حضور میلیونی و انتخاب شخصیتی انقلابی، دلسوز و صادق نسبت به مردم بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و رهبری تجدید میثاق کردند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس خطاب به مسئولان کشور گفت: مردم به وظیفه خود عمل کردند؛ اکنون در طلیعه گام دوم انقلاب، هنگام خدمت تمام وقت و قدردانی از مردمی است که پای انقلاب و آرمان‌های بلند و انسانی و الهی آن ایستاده‌اند. مردم کمر زیر بار همه فشارهای داخلی و خارجی نگه داشتند اما حاضر نشدند شادمانی دشمنان بدعهد و قسم‌خوره خورد را به تماشا بنشینند و به خواب‌های آشفته‌ آنها اجازه تعبیر ندادند.

نماینده مردم نهبندان در مجلس ضمن تشکر از همه مردم ایران، خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت: اعتماد کم ‌نظیر مردم به جنابعالی در این شرایط حساس و تاریخی نعمت بزرگی است که شکر آن جز در خدمت‌رسانی نیست. لذا می‌بایست تمام همت و تلاش خود را بکار بندید تا طعم شیرین این پیروزی را با عبور از وضع موجود به وضع مطلوب به مردم بچشانید.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: راهبردی‌ترین سند حل مشکلات کشور و کلید واژه بیانیه گام دوم انقلاب برای تسریع در حرکت کشور به سمت پیشرفت، تحقق عدالت اجتماعی و گره‌گشایی استفاده از ظرفیت عظیم جوانان توانمند، مومن، متعهد و متخصص کشور است. نخبه‌های جوانی که از نانو تا هسته‌ای و از پزشکی تا موشکی، خوش درخشیدند. مهاجرت این نیروهای فکری آسیب بزرگی است که در صورت بی‌توجهی مشکلات اساسی برای کشور بوجود خواهد آورد.

نخعی همچنین با اشاره به «مشکلات نیروهای صنعت نفت» آن را مصداق بارز بی‌توجهی به نخبگان دانست و گفت: آنها جوانان و پرسنل متعهدی هستند که نه تنها اجازه توقف حتی یک لحظه عملیات و تولید را در این صنعت عظیم ندادند بلکه خالق نوآوری‌ها و شگفتی‌های بسیاری بودند و امروز به شدت با بی‌مهری مواجه شدند. امروز دولت سیزدهم باید با کمال صداقت با مردم باشد. رئیسی مکررا گفته‌ است که از اصحاب «ما می‌توانیم» است. ایشان در قوه قضائیه ثابت کردند که حرف و عملشان یکی است. امیدواریم با تشکیل یک کابینه توانمند و جوان، تغییر و تحول، ابتدا از سفره مردم، مسکن، اشتغال و تسهیل ازدواج آغاز شود. همه این مسائل به چگونگی روشن کردن چرخ تولید وابسته است.

وی در پایان تأکید کرد: عدالت امروز مهم‌ترین دغدغه و مطالبه مردم است. مردم باید جبران نابرابری‌ها را با اجرای سیاست‌های عدالت محور، کاهش فاصله طبقاتی، رسیدگی به مناطق محروم و بازتوزیع منابع کشور به نفع طبقات ضعیف و آسیب‌پذیر حس کنند.