– ۷۵۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سه عملیات جداگانه پلیس خراسان جنوبی کشف و از ورود آنها به استان‌های مرکزی کشور جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف ۳۰۸ کیلوگرم تریاک و ۳۱ کیلوگرم حشیش در یکی از این عملیات‌ها خبر داد.

، سردار ناصر فرشید گفت: ماموران انتظامی استان خراسان جنوبی اطلاعاتی را مبنی بر حمل مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محورهای فرعی شهرستان خوسف دریافت کردند و تیم‌های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر برای بررسی موضوع اعزام شدند.

وی افزود: ماموران انتظامی هنگام کنترل محورهای فرعی در شهرستان خوسف به یک سواری پژو  ۴۰۵ که با سرعت در حرکت بود، مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند که راننده با مشاهده ماموران بر سرعت خودرو افزود و متواری شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران خودروی حامل مواد مخدر را تعقیب و با شگردهای تخصصی پلیسی آن را متوقف کردند که در این عملیات جمعا بیش از ۳۳۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

وی اظهار داشت: در ادامه این عملیات خودروی پژو و یک سواری پژو پارس که خودروی محموله مواد مخدر را اسکورت می‌کرد، توقیف و سرنشینان آن دستگیر شدند.

سردار فرشید گفت: در این رابطه سه خودرو توقیف و چهار متهم دستگیر که به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

وی خاطرنشان کرد: مبارزه پلیس با مواد مخدر و سوداگران مرگ توامان ادامه دارد و در این مسیر نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم تا با معرفی قاچاقچیان مواد مخدر، عرصه را برای فعالیت این افراد تنگ‌تر کنیم.

ناکامی قاچاقچی در انتقال ۳۰۸ کیلوگرم مرفین 

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران انتظامی شهرستان طبس در بازرسی از یک کامیون، ۳۰۸ کیلوگرم مرفین کشف و یک قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کردند.

سردار فرشید افزود: ماموران انتظامی طبس با دریافت اخباری مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محورهای مواصلاتی این شهرستان پیگیری موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: ماموران هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی شهرستان طبس به یک کامیون کشنده مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از کامیون، ۳۰۸ کیلوگرم مرفین را کشف کردند که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودرو جاساز شده بود.

وی افزود: در این رابطه خودرو توقیف و متهم دستگیر که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار فرشید با بیان اینکه پلیس برای ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

هوشیاری پلیس در توقیف محموله مواد مخدر

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم از کشف ۱۰۴ کیلوگرم تریاک در شهرستان قاینات خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ خودرو توقیف و سه سوداگر مرگ دستگیر شدند.

سرهنگ حسن شجاعی‌نسب افزود: ماموران انتظامی و تیم‌های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر استان اخباری را مبنی بر حمل محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ که قصد انتقال آن به شهرهای مرکزی کشور داشتند، دریافت کردند و پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران هنگام کنترل محورهای فرعی شهرستان قاینات، سواری تیبا قاچاقچیان مواد مخدر را مشاهده و در یک عملیات ضربتی خودرو را متوقف کردند که در بازرسی از آن، ۱۰۴ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: در ادامه این عملیات ماموران یک سواری پراید ۱۱۱ که خودروی حامل مواد مخدر را اسکورت می‌کرد، متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ۲ خودرو توقیف و سه متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ شجاعی‌نسب گفت: پلیس با رصد شبانه‌روزی اجازه جولان به قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ را نخواهد داد و با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد می‌کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور