استاندار خراسان جنوبی بر اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از قطعی گاز واحدهای تولیدی در فصل زمستان تاکید کرد و گفت: باید در فضای تعاملی و هماهنگ مصرف برق و گاز را به‌خوبی مدیریت کنیم تا مشکلی برای شهروندان و واحدهای تولیدی ایجاد نشود.

 جواد قناعت پس از بازدید بخش‌های مختلف شرکت گاز خراسان جنوبی در جمع مدیران و کارکنان این شرکت افزود: با توجه به آغاز فصل سرما باید مدیریت خوبی در مصرف انرژی از جمله گاز و برق داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در فصل تابستان علیرغم افزایش دمای هوا مدیریت خوبی در کشور و خراسان جنوبی در مصرف برق و گاز صورت گرفت به گونه‌ای که خاموشی و قطعی برق در منازل نداشتیم و قطعی برق در واحدهای تولیدی هم اندک بود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اولویت اصلی در نبود قطعی، مصارف خانگی است گفت: در بخش دوم نبود قطعی در واحدهای تولیدی است که باید تلاش کنیم این واحدها هم قطعی نداشته باشند و در صورت بروز قطعی، برنامه‌ریزی‌ها برای واحدهای تولیدی با ارایه برنامه زمانی مشخص شود.

وی اظهار داشت: نگاه شرکت گاز در توسعه گازرسانی، نگاه مثبت و متعالی است که این نگاه ارزشی جای قدردانی دارد.

قناعت افزود: شرکت گاز برای دور دوم سفر رئیس جمهور با همکاری استانداری ۶ مصوبه خوب را پیشنهاد داده‌ که تلاش ما این است برای تمامی این مصوبات اعتبار بگیریم.

وی گفت: گازرسانی به طرح‌های جهش تولید مسکن، ۳۱ پاسگاه مرزی، ۶۰ واحد صنعتی و تولیدی باقیمانده استان، بازارچه مرزی ماهیرود و قطعه منفصله منطقه ویژه اقتصادی و گازرسانی به بازارچه مرزی یزدان با مجموع ۲۶۳ میلیارد تومان اعتبار مصوبات پیشنهادی برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان است.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگر سخنانش اظهار داشت: موج آشوب‌های اخیر در حال فروکش کردن است و ما از این گردنه سخت هم با موفقیت عبور خواهیم کرد.

وی گفت: باید مراقب باشیم در این شرایط حساس دچار خطای راهبردی نشویم و همه ما با بصیرت به نقش و وظیفه انقلابی خود عمل کنیم.

قناعت با اشاره به جنگ رسانه‌ای نابرابر دشمن افزود: نیاز است در این زمینه بصیرت، دانایی و قدرت تبیین خودمان را افزایش دهیم.

وی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ شیراز افزود: چند هفته است که کشور ما دستخوش التهابات، آشوب، درگیری و اغتشاشاتی شده که برخی علل به مشکلات معیشتی ناشی از تحریم و مشکلات گذشته کشور بر می‌گردد و بخشی هم به سوء‌استفاده‌های آمریکا و اسراییل مربوط می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آمریکا در حالی که می‌داند مردم ایران هرگز با اغتشاشگران همکاری نمی‌کنند و این اغتشاشات راه به جایی نمی‌برد، باز هم از اغتشاشات حمایت می‌کند.

وی افزود: از جهتی اگر در گذشته به صورت پنهانی از اغتشاشات ایران حمایت و پشتیبانی می‌کردند ولی در حال حاضر شمشیر را از رو بسته‌اند و آشکار و واضح این اغتشاشات را پوشش می‌دهند و از نظر رسانه‌ای هم حمایت می‌کنند.

قناعت گفت: علیرغم اینکه سازمان ملل حرکت تروریستی حرم شاهچراغ را محکوم کرد اما هنوز آمریکا این اقدام تروریستی کور داعش را محکوم نکرده چرا که داعش ساخته و دست پرورده خود آمریکایی‌هاست.

وی گفت: علت اینکه آمریکا، انگلیس و اسرائیل به‌صورت واضح از اغتشاشات در ایران حمایت می‌کند علیرغم اینکه می‌دانند این حرکت‌ها برای آنان در سطح جهان بار منفی دارد این است که چاره‌ای ندارند و آمریکا از درون در حال اضمحلال است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: امروز کشورهای لبنان، روسیه، چین و کشورهای منطقه از جمهوری اسلامی ایران قوت و اعتماد نفس می‌گیرند و جلوی آمریکایی‌ها ایستادگی می‌کنند.

وی گفت: غربی‌ها از قبل خواب این موضوع را دیده بودند که ایران را به ۶ منطقه تبدیل کنند و خیال واهی است، در حال حاضر ما ماهواره به فضا می‌فرستیم و کشورهای اروپایی به دنبال جمع کردن زغال‌سنگ برای زمستان سرد خود هستند.

قناعت تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا مثل ایران، نوع حکومت و قانون اساسی خود را به جهت مشارکت مردم به رفراندوم نگذاشتند و حدود ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم پای صندوق‌های رای رفتند و به نوع حکومت رأی دادند، قانون اساسی هم بعد از تدوین به تایید مردم رسید که این موارد باید برای مردم به خصوص جوانان تبیین شود.

وی مشکلات اقتصادی و نبود تبیین رسانه‌ای را از مشکلات موجود برشمرد و افزود: ما در زمینه رسانه و تبیین دستاوردهای نظام و انقلاب در برابر امپراتوری رسانه‌ای دشمن ضعیف عمل کرده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی امروز همزمان با هفته پدافند غیرعامل از سامانه کنترل و مانیتورینگ ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، مرکز NOC و اتاق‌های سرور شرکت گاز استان بازدید کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور