استاد حوزه و دانشگاه گفت:ماموریت اصلی برای امت اسلامی قیام برای نجات بشریت است و بشر وقتی تحت حاکمیت حجت خدا قرار گیرد نجات می‌یابد.

حجت‌الاسلام احمد پناهیان چهارشنبه شب در سومین یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی و ۱۱۰ شهید محدوده مسجد امام حسین(ع) بیرجند افزود: امروز اصلی‌ترین منکر، پذیرش قوانین طاغوت  است.

وی اظهار داشت: امروز اروپا با پررویی از برجام بعدی حرف زده یعنی از برجام ترامپ اما ما نمی‌گذاریم چنین اتفاقی رخ دهد ‌چون ما هیچ وقت به حرف آمریکا گوش نکردیم و امروز آمریکا و اسراییل در انزوا هستند.

وی یادآور شد: امروز که طرح معامله قرن را رونمایی می‌کنند مقام معظم رهبری فرمودند که اینها احمق هستند و همه جهان مقابل این معامله قرن ایستاد.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش  بیان کرد: مجلس شهید با نوع مجالس دیگر متفاوت است چون جهاد، دری از درهای بهشت است که خدا به روی انسانهای خاص خود باز می‌کند و فضیلت اینها از همه بالاتر است و قرآن هم تاکید دارد که شهدا زنده هستند.

حجت الاسلام پناهیان افزود: خداوند هم جریان شهادت را استقرار حیات عنوان کردند و خداوند اصرار دارد که ما باور کنیم شهید زنده است.

وی اظهار داشت: پیامبر فرمود که عمل شهید رشد می‌کند امام حسین(ع) ۱۴۰۰ سال پیش شهید شد و امروز عمل و مجاهدتش رشد کرده و به امروز رسیده است.

وی یادآور شد: مومن نامرد به تعبیر قرآن کسی است که صادق نباشد اما مومن مرد کسی است که صادقانه پای عهدش با خدا ایستاده و مناظر شهادت است یا به شهادت می‌رسد و مومن مرد اهل سازش و معامله نیست بلکه اهل مجاهده هست.

پناهیان گفت: سردار سلیمانی چهل سال جنگید و در همه این مدت در انتظار شهادت بود و شهادت نصیب هرکسی نمی‌شود چون هنر مردان زرنگ خداست.

وی افزود: شهید سه بار زندگی می‌کند که یک بار با مجاهدت در انتظار شهادت است و بعد از شهادتش طبق روایت دوباره زندگی می‌کند تا زمان رجعتش چون شهدای ما رجعت دارند و این دوران رزقش است.

وی اظهار داشت: امتی که با ولی فقیه بیعت کرده بیعتش با خداست، عده‌ای بعد از چهل سال می گویند امام حسن(ع) امام صلح است و این حرف ظلم به امام حسن(ع) است چون ایشان روز اول امامتش به افرادش گفت آماده برای جنگ باشید، یا می‌گویند امام رضا(ع) امام گفت و گو است درحالیکه اگر ایشان اهل مذاکره و معامله بود چرا مامون ایشان را به خراسان آورد و تاریخ می‌گوید امام رضا(ع) امام جهاد است.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: ما برای حسین(ع) سینه میزنیم و فریاد انقلابی ۲۲ بهمن امسال متفاوت بوده و قطعا چشم دشمن را کور می‌کند.

پناهیان گفت: امت اسلامی از اسراییل و آمریکا نمی‌ترسد چون به گفته قرآن، یهود فقط می‌تواند مسلمانان را اذیت کند و سفیر انگلیس که در فتنه ۹۸ به خیابان آمد، تا دو نفر بسیجی از او پرسیدند اینجا چه می‌کنی خودش را از ترس کثیف کرد.