#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی پویش جوانمردان، گلریزان حمایت از باشگاه‌های ورزشی محسوب می‌شود چون باشگاه‌های ورزشی قلب تپنده ورزش استان است.

حسن عزیزی افزود: بسیاری از برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان از طریق باشگاه‌های ورزشی پیگیری می‌شود و جلب مشارکت مردم برای کمک به باشگاه‌های خصوصی از تدابیری است که در اداره کل ورزش و جوانان استان اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: طرح پویش جوانمردان با هدف جلب حمایت موجران در بخشودگی یا تخفیف ۵۰ درصدی و یا استمهال بازپرداخت اجاره بهای باشگاه‌های ورزشی است و تعدادی از مالکان باشگاه‌های خصوصی هم در این مدت اجاره ملکشان را بخشیده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۳۰ هزار صنف در رسته‌های مختلف شغلی در خراسان جنوبی داریم که تعداد ۲۱۶ باشگاه خصوصی ورزشی استان از این اصناف هستند و با توجه به مصوبه هیات وزیران در یازدهم فروردین ماه سال جاری از ۱۰ گروه مشاغال پرخطر تعیین شده‌اند که فعالیت آنها تعطیل شده و ۲ ماه است که دچار تعطیلی هستند.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد باشگاه‌های خصوصی ورزشی خراسان جنوبی مستاجر هستند افزود: یک هزار و ۱۲۴ نفر در ۲۱۶ باشگاه کادر اجرایی، مدیریتی و مربیانی هستند که در باشگاه‌ها فعالیت می‌کردند و به دلیل شیوع ویروس کرونا ۲ ماه است که فعالیتی نداشته و هزینه‌های ثابتی مثل اجرایی و پرسنلی را پرداخت می‌کنند و چون استان ما در کار خیر پیش قدم است در یک طرح ابتکاری اقدام به راه‌اندازی پویش جوانمردان از ۲۱ فروردین کردیم.

عزیزی بیان کرد: دعوت از ورزشکاران و هنرجویان باشگاه‌های خصوصی برای پرداخت شهریه معوق خود به باشگاه و استفاده از ظرفیت مجامع خیرین ورزشیار استان برای کمک به باشگاه‌های ورزشی از دیگر اهداف این طرح است.

وی اظهار داشت: همچنین با مدیر شعب بانک‌های سپه، ملت، صندوق کارآفرینی امید، قرض‌الحسنه رسالت و ملی برای ارائه تسهیلات در حد ۴۰۰ میلیون تومان به شکل تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی صحبت کرده و به توافق رسیدیم که در مرحله اول ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد ۲ درصد از طرف بانک قرض‌الحسنه رسالت قطعی شده و باشگاه‌ها می توانند به این بانک مراجعه کنند.

وی گفت: در حال تدوین بسته پساکرونایی برای باشگاه‌های خصوصی هستیم و در این بسته قصد داریم ظرفیت مازاد را در اختیار باشگاه‌های ورزشی قرار دهیم و اگر براساس تصمیم ستاد ملی کرونا امکان بازگشایی باشگاه‌ها در ماه رمضان باشد در برنامه بین افطار و سحر ظرفیت مازاد را ایجاد می‌کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: همچنین با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به دنبال تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک هستیم تا در اختیار باشگاه‌های خصوصی قرار دهیم.

وی اظهار داشت: برای ماه مبارک رمضان طرح جشنواره گلریزان حمایت از باشگاه‌های خصوصی به شکل مجازی با محوریت گودهای زورخانه برگزار می‌شود.