مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در پی ابلاغ ساختار جدید سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی توسط وزیر اقتصاد، مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان به “اداره کل” ارتقا یافت.

 مرتضی ذاکریان  در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: با پیگیری‌های استاندار و با توجه به دستورات صریح رؤسای قوای مجریه و قضاییه و در راستای وظایف محول شده جدید قانونی به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، این ارتقای ساختار انجام شد.

وی عنوان کرد: ارتقای تشکیلاتی در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کار بسیار ارزشمند و اثربخشی است که یقینا موجب تقویت عملکرد این سازمان در استان و گسترش اقدامات نتیجه‌بخش آن خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به عملکرد ۹ ماهه اداره‌ کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اشاره کرد و گفت: تعداد ۶۲۷ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۴۶۹ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ریال طی ۹ ماه ابتدای سال جاری به این مجموعه ارجاع شده است.

ذاکریان از فروش ۷۵ میلیارد و ۲۲۹ میلیون ریال کالای تملیکی طی ۹ ماه ابتدای سال جاری خبر داد و افزود: هشت میلیارد و ۷۲۱ میلیون ریال کالاهای قاچاق غیرقابل مصرف بوده که با طی تشریفات قانونی امحا شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌ها اداره کل اموال تملیکی خراسان جنوبی نیازمند توجه بیشتر مقامات استانی و ملی است، گفت: استفاده از امکانات سایر بخش‌های دولتی به عنوان سوله نگهداری کالاهای مشکوفه در شهرستان‌های دارای کشفیات بالای قاچاق به لحاظ وسعت جغرافیایی استان و قرار گرفتن استان در مسیر ترانزیتی جنوب و شرق مورد انتظار است.

ذاکریان عنوان کرد: یکی از مشکلات اداره‌ کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کمبود فضای انبار و مکان اداری است و این اداره‌ کل دارای ۲ انبار ذخیره کالا است که یک انبار در سال ۱۳۹۷ دچار حریق شده و اکنون بلااستفاده است.

وی بیان کرد: برای بهسازی و بازسازی این سوله به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان قول تامین این اعتبارات داده شده است.