استاندار خراسان جنوبی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این دوران جولان دشمن به پشتوانه جنگ ترکیبی و امپراطوری رسانه‌ای، در حفظ نسل جدید نقش بسزایی دارند.

 جواد قناعت  در پیامی به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که “من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج، این کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را موثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید”.

وی ادامه داد: مسجد که به فرموده پیامبر مکرم اسلام (صلوات الله علیه) “از انوار الهی و محبوب ترین جای هر شهر است”، در جامعه اسلامی، محور و مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محسوب شده و به عنوان کانون نشر افکار، عقاید و اصول اسلامی در بالا رفتن سطح عملکرد و شکوفایی فرهنگی جامعه اسلامی نقش بسزایی دارد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بدون تردید از جمله نهادهایی که می‌تواند در تحقق اهداف عالیه و احیای کارکردهای مسجد، ترویج فرهنگ قرآنی، اشاعه سیره نبوی، تبلیغ آموزه‌های اهل بیت (علیهم السلام)، تقویت بنیه اعتقادی و ایمانی و نیز تحکیم بنیان خانواده موثر باشد و در قالب یک خاکریز فرهنگی محکم، خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان با سلاح علم، اخلاص و عمل لحاظ شود، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

وی افزود: این کانون‌ها از بدو تاسیس تاکنون توانسته‌اند در جوار مساجد و با رویکرد فرهنگی و هنری، منشأ آثار و برکات فراوانی باشند و در این دوران جولان دشمن به پشتوانه جنگ ترکیبی و امپراطوری رسانه‌ای، در حفظ نسل جدید نقش بسزایی ایفا کنند.

قناعت بیان کرد: اینجانب سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (۱۸ اسفند ماه) را به فعالان فرهنگی این عرصه، مدیران مسئول، ائمه جماعات و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی تبریک می‌گویم، رشد و بالندگی بیش از پیشِ این شجره طیبه را از خداوند متعال مسئلت دارم.

امید که بتوانیم در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و با بهره گیری از منویات ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (حفظه الله)، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به بسترهای مناسبی برای رشد و تعالی مؤلفه‌های فرهنگی استان خراسان جنوبی تبدیل کنیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور