#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

– فرماندار خوسف گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محور خوسف به نای‌بند بیش از هزار میلیارد ریال است و مسیر نای‌بند به مرکز خراسان جنوبی را بیش از ۱۰۰ کیلومتر کوتاه می‌کند.

محمدعلی آخوندی  یکی از پروژه‌های حائز اهمیت در شهرستان خوسف را تکمیل مسیر خوسف به نای‌بند از محل آبگرم لوت عنوان کرد و افزود: این مسیر به طول ۱۴۳ کیلومتر است که ۳۵ کیلومتر آسفالت و ۳۵ کیلومتر نیز زیرسازی شده که آماده آسفالت است و بقیه به‌صورت خاکی بدون زیرسازی و ابنیه باقی مانده است.

وی اظهار داشت: این مسیر به عنوان یک مسیر راهبردی نه تنها برای شهرستان بلکه استان و شرق کشور مطرح است و از محل اعتبارات کویری پیگیری جذب اعتبار برای تکمیل راه در دست ساخت هستیم.

فرماندار خوسف با بیان اینکه حذف اعتبارات ملی برای راه‌های روستایی مشکلات عمده را سبب شده است گفت: با توجه به محرومیت شرق کشور و میزان اعتبارات تخصیصی نمی‌توان پروژه‌های جدید در حوزه راه‌ها تعریف کرد.

وی از اولویت‌بندی پروژه‌ها برای تکمیل راه‌های روستایی خبر داد و افزود: براساس اولویت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته همه روستاهای شهرستان خوسف از راه آسفالت برخوردار خواهند شد.

آخوندی به تخصیص ۲۱ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های این شهرستان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از اعتبار ۳۱۴ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال از ابتدای امسال فقط ۶۸ میلیارد و ۷۶ میلیون ریال تخصیص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با این اعتبارات نمی‌توان بسیاری از پروژه‌های حوزه راه را به انتها رساند و نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

فرماندار خوسف افزود: اعتبارات تملک دارایی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خوسف نسبت به سال گذشته با بیش از ۴۰ درصد افزایش به ۵۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال رسیده است.

وی گفت: خوسف به عنوان سومین شهرستان پهناور خراسان جنوبی متاسفانه در تخصیص اعتبارات حوزه راه‌ها به عنوان یازدهمین شهرستان استان در نظر گرفته می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه بیش از ۲۵ کیلومتر راه روستایی آماده آسفالت و ۴۰ کیلومتر نیازمند روکش است افزود: اعتبار لازم برای این پروژه‌ها بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال است.

وی درخصوص جاده روستای سلم‌آباد به دهستان ماژان نیز گفت: طول این مسیر به طور ۱۳.۵ کیلومتر که ۹ کیلومتر آن آسفالت شده و ۴.۵ کیلومتر باقیمانده طی دو روز آینده آسفالت می‌شود و مسیر دهستان براکوه به ماژان را بیش از ۴۰ کیلومتر کوتاه می‌کند.

فرماندار خوسف اظهار داشت: برای آسفالت این ۴.۵ کیلومتر باقیمانده از مسیر ۶۷ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و این مسیر به دلیل گردشگری و نزدیکی مرکز استان به دق و کویر اکبرآباد نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.