معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از برنامه استان برای فعال کردن “کارگروه ویژه پیشگیری و برخورد موثر و قوی با ساخت و سازهای غیرمجاز” خبر داد و گفت: برخورد قانونی با فروشندگان اراضی فاقد کاربری مورد تاکید است.

 محمد فرهادی در نشست بررسی مشکلات روستاهای حاجی‌آباد و امیرآباد که در پی بازدید اخیر استاندار از این ۲ روستای اقماری بیرجند برگزار شد، افزود: در این کارگروه به‌طور ویژه درخصوص نحوه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز و فروشندگان اراضی فاقد کاربری تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی بر برخورد قانونی با فروشندگان اراضی فاقد کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و گفت: این جلسه پیرو بازدید اخیر استاندار و بررسی مسایل این ۲ روستای اقماری برگزار شد و موضوع اصلی مورد بحث در این جلسه، ساخت و سازهای غیرمجاز است که مشکلات متعدد را برای مناطق مختلف به همراه داشته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعرفه‌های ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش قابل توجهی داشته لذا این موضوع باید به‌طور کامل و گسترده اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان این جریمه‌های سنگین قرار گیرند.

وی اظهار داشت: تاکید بر این است که دستگاه‌های اجرایی از تمامی ظرفیت‌های قانونی در اختیار برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز استفاده کنند.

فرهادی گفت: ریشه اصلی تمامی مشکلات، زمین‌خوارانی هستند که مردم را به دام انداخته و با فروش اراضی فاقد کاربری دردسرساز می‌شوند.

وی افزود: به جهت مدیریت هرچه بهتر امور شهری، مقرر شد مطالعه طرح جامع حریم برای مراکز شهرستان‌های استان در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از مشکلات و چالش‌هایی است که آینده توسعه شهری را تهدید می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه (ششم آبان) از ۲ روستای امیرآباد و حاجی‌آباد در بیرجند با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم بازدید کرد.

امیرآباد و حاجی‌آباد از روستاهای اقماری شهر بیرجند محسوب می‌شوند که طی سال‌های اخیر با افزایش جمعیت مواجه بوده‌اند.

توسعه و الحاق ۲ روستا به یکدیگر و در نهایت به محدوده شهر بیرجند به جهت افزایش سطح خدمات از مهمترین مسایلی است که به‌طور ویژه توسط فرمانداری بیرجند دنبال شده است.