استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، الزام‌آور و برای دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

، حمید ملانوری روز جمعه در نشست بررسی مسایل و مشکلات کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد در شهرک صنعتی بیرجند که در راستای اهداف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان انجام شد، افزود: تکلیف ما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، رفع مشکلات از مسیر تولید است.

وی گفت: مجموعه‌های تولیدی مثل کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد که زمینه اشتغال بیش از هزار نفر را فراهم آورده، شرایطی را مهیا کرده‌اند که بیش از هزار خانوار از این محل ارتزاق می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: هر کدام از طرح‌های توسعه این کارخانه که راه‌اندازی شود، اشتغال زیادی را ایجاد می‌کنند.

وی افزود: این واحدهای تولیدی که بر پایه منابع موجود در استان شکل می‌گیرند، جدای از اشتغالی که ایجاد می‌کنند، در توسعه خراسان جنوبی نیز نقش دارند.

ملانوری گفت: رونق بازار، توسعه فعالیت‌های تجاری و رشد اقتصادی استان و کشور از دیگر پیامدهای این واحدهای تولیدی است.

وی بیان کرد: ما یکی از محورهای توسعه استان را بر پایه معادن و ذخایر معدنی گذاشته‌ایم و صنعت کاشی، کاغذ کلسینه و دیگر محصولات تولیدی این مجموعه، هر کدام بر پایه مواد معدنی موجود در استان است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: حسن چنین سرمایه‌گذاری‌هایی این است که ضمن ایجاد اشتغال و بهره‌برداری از ذخایر معدنی، از خام‌فروشی آنها جلوگیری کرده و ارزش افزوده به همراه دارند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک از صنایع بزرگ به شمار می‌روند گفت: چنین واحدهای تولیدی می‌توانند آوازه استان را بلند کنند لذا ما وظیفه داریم به توسعه آنها کمک کنیم.

ملانوری با بیان اینکه دست و پیشانی فعالان عرصه تولید را باید ببوسیم گفت: این افراد وقت، توان و سرمایه خود را در راستای توسعه استان هزینه می‌کنند و مهمتر اینکه درآمدهای ناشی از تولید خود را نیز در همین جا هزینه

می‌کنند.

وی با اشاره به بضاعت اندک دولت تاکید کرد: ما باید در قالب مدیریت بومی و محلی مشکلات واحدهای تولیدی استان را حل کنیم.

در این نشست که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی همراه بود، مواردی مانند معافیت مالیاتی و اختصاص زمین برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجتمع کاشی و سرامیک فرزاد مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی را به همراه داشت.

استاندار خراسان جنوبی امروز از واحد تولیدی کاشی و سرامیک فرزاد در راستای اهداف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بازدید کرد.

در این برنامه که معاون استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی و استانی نیز حضور داشتند، روند اجرای ۲ طرح در دست اقدام هادی گستر و توسعه سلولزی این مجموعه نیز از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

مسائل و مشکلات کارخانه کاشی و سرامیک فرزاد تیر امسال در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار خراسان جنوبی مطرح و بررسی شد.

در قالب مصوبات این کارگروه و به منظور رفع مشکلات مطرح شده، اقداماتی در دستور کار مدیران دستگاه‌های مربوطه قرار گرفت که بازدید امروز استاندار و هیات همراه به جهت بررسی وضعیت تحقق آن مصوبات بود.