مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: پویش جلوه های فرهنگی خراسان جنوبی اولین قدم برای تولید محتوای اصولی و ارزشمند متناسب با زیست بوم فرهنگی استان و یا بازسازی تولیدات موجود است.

؛ ناصر نبی زاده در آیین اختتامیه پویش جلوه های فرهنگی خراسان جنوبی که دوشنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد، عنوان کرد: رویدادهای فرهنگی، هنری و رسانه ای موضوعی مهم در جریان تولید و مصرف حوزه فرهنگ کشور هستند.

به گفته وی پویش های تولید محتوا نیز در این مسیر بسیار مهم بوده و مباحث فرهنگی را بومی سازی می کنند و تاثیر عمیقی در فرهنگ عمومی جامعه دارند.

وی با بیان این که امروزه فضای مجازی بخش عظیمی از زندگی ما را فرا گرفته و تبیین برنامه های شایسته برای استفاده از این ظرفیت به صورت استانی، منطقه ای، ملی و بین المللی ضروری است، ادامه داد: بیماری کرونا نیز موجب شد اثرگذاری کار در این فضا و اهمیت آن، ملموس شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که در فضاهای فرهنگی پویش های متعددی توسط مردم راه اندازی شده است، بیان کرد: ایجاد پویش ها بر اساس اهداف مشخص و جریان سازی فرهنگی توسط نهادهای دولتی چندان پررنگ نبوده و جا برای کار در این بستر بسیار است.

نبی زاده خاطرنشان کرد: در همین راستا پویش جلوه های فرهنگی و اجتماعی استان ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف تصویرسازی نشاط و شادی مثبت در آداب و سنن استان ها طرح ریزی شد.

وی با بیان این که پویش  جلوه های فرهنگی خراسان جنوبی از سال گذشته با هشتگ “این فرهنگ ماست” از سال گذشته آغاز شد، ادامه داد: تمرکز این پویش بر فرهنگ اصیل بومی و تولید محتوای اصولی و ارزشمند متناسب با زیست بوم فرهنگی خراسان جنوبی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که پویش جلوه های فرهنگی استان اولین گام در راستای تولید محتوای بومی است، تصریح کرد: مطمئنا با انجام آسیب شناسی ها، مراحل بعدی گام هایی موثرتر و عمیق تر خواهند بود.