معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: کارگاه آموزش تعزیه و شبیه خوانی با حضور اساتید کشوری عصر چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه جاری در بیرجند برگزار می شود.
؛ سید علی زمزم با اشاره به تاثیر مستقیم برنامه های هنری و نمایشی اعم از تعزیه در افکار عمومی بیان کرد: هنر تعزیه در ارتقا فرهنگی به ویژه فرهنگ عاشورا و شهادت بسیار تأثیر گذار بوده که نباید از اهمیت آن غافل شد.
وی با بیان اینکه قیام و پیام عاشورا و امام حسین(ع) همیشه جاوید و ماندگار است، اظهار کرد: بیان واقعه عاشورا در قالب هنر احساس و رابطه ای با مخاطب ایجاد می کند که سبب جذب مخاطب و مصائب و وقایع آن زمان می شود.
زمزم با تاکید بر اینکه استفاده از متون خوب و صحیح و همچنین استفاده از ابزار و امکانات لازم در تعزیه ضروری است، گفت: تعزیه خوانان نمونه باید مراقب باشند تا با شیوه غیراصولی و ناصحیح در اجرای تعزیه، به این هنر آیینی ضربه نزنند.
وی از برگزاری کارگاه آموزش تعزیه و شبیه خوانی با حضور اساتید مطرح کشوری در بیرجند خبر داد و افزود: این کارگاه یک روزه عصر چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه جاری از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در سالن اجتماعات دانشگاه جامع علمی کاربردی بیرجند برگزار می شود.
بنا به گفته معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، حضور برای تمام اقشار علاقه مند به هنر تعزیه آزاد است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور