معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی و گرمخانه، نماد مسئولیت‌پذیری شهرداری بیرجند در حوزه اجتماعی است.

ناصر خوش خبر روز یکشنبه در آیین افتتاح مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی و گرمخانه شهرداری همچنین رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات آسیب‌دیدگان اجتماعی شهر بیرجند افزود: وجود حساسیت و دغدغه در مورد مسائل اجتماعی در مدیریت شهرداری بیرجند قابل تقدیر و ستایش است.

وی اظهار داشت: هدف‌گذاری هوشمندانه شورای اسلامی شهر و شهرداری در کنار مسوولان حوزه اجتماعی و سیاسی، دقیق و مبتنی بر نیازهای استان است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی مرکز خدمات اجتماعی نیمی از کار است و مابقی آن باید با انجام فعالیت‌های تخصصی و با عزم جدی دستگاه‌های مرتبط با تکدی‌گری شکل بگیرد.

وی به تکریم حقوق شهروندان در جامعه دینی اشاره کرد و گفت: جامعه دینی و ارزشی ما برای انسان و شهروند احترام خاصی قائل است و ما در همه زمینه‌ها دارای قانون هستیم که عدول از آنها می‌تواند منشاء نابسامانی و آسیب اجتماعی شود.

خوش خبر افزود: ظرفیت کم‌نظیر خیرین و مسوولان دلسوز در کنار مردم آگاه و بصیر استان در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی یک فرصت است و امیدواریم با تعامل و انسجام نیروی انسانی کارآمد استان، کمتر شاهد این نابسامانی‌ها در سطح جامعه باشیم.

وی با اشاره به لزوم مقابله با تکدی‌گری سازمان‌یافته تصریح کرد: نباید افراد بی‌خانمان، بی‌سرپناه و آسیب‌دیده را رها کرد بلکه باید آنها را در چرخه بازپروری و بازتوانی قرار دهیم.

وی از مکاتبه با وزارت کشور درخصوص تخصیص اعتبار به مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند خبر داد و گفت: تخصیص این اعتبار ویژه در کنار اعتبارات شهرداری، تاثیرگذاری بیشتر این مرکز را به همراه خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم اجرای برنامه مدون، علمی و به‌روز این مرکز توسط مدیران آن تاکید کرد و گفت: رها کردن افراد آسیب‌دیده در جامعه، هزینه‌های زیادی را به اعتماد اجتماعی وارد می‌سازد و چهره بدی از  انضباط اجتماعی را در شهر به نمایش می‌گذارد لذا همه موظفیم شهرداری را در این حوزه یاری کنیم.

وی از کاهش آمار متکدیان در استان گفت و اظهار داشت: تعدادی از این افراد به آغوش خانواده‌های خود برگشته‌اند و به جهت اهمیت موضوع، پایش‌های بعدی باید در این خصوص صورت گیرد تا شاهد کاهش چشمگیر آمار متکدیان در استان باشیم.

آیین افتتاح مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی و گرمخانه شهرداری بیرجند همچنین رونمایی از سامانه ثبت اطلاعات آسیب‌دیدگان اجتماعی امروز با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند، شهردار، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند در بوستان آزادی برگزار شد.

مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی به همت شهرداری بیرجند و با هدف نگهداری و ارائه خدمات به متکدیان، کودکان کار و سایر اقشار آسیب‌پذیر جامعه در بوستان آزادی احداث شده است.

این ساختمان داخل بوستان آزادی بیرجند که در ۲ طبقه با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان بازسازی شده، ساماندهی، غربالگری و اسکان متکدیان را به صورت شبانه‌روزی به عهده دارد.

در این مرکز علاوه بر اسکان، خدمات مشاوره‌ای و حمایتی هم به پذیرفته‌شدگان ارائه می‌شود و دستگاه‌های حمایتی نیز شهرداری را همراهی می‌کنند.