معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: امکان صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه به منظور بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی موجود در استان فراهم شد.

حامد حسن‌نژاد  به رسانه‌ها اظهار داشت: با هدف بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی موجود در سطح کشور و افزایش بهره‌وری سرمایه، امکان صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه فراهم شده است.

وی افزود: این دستورالعمل با هدف ایجاد وحدت رویه در صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه برای اشخاص حقوقی و بهبود فضای کسب و کار با تاکید بر الکترونیکی بودن فرآیندها و یکپارچه‌سازی اطلاعات مجوزها، تسریع و شفاف‌سازی تمامی امور از سوی وزارت صمت، تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به شرایط و چگونگی صدور گواهی فعالیت تولید بدون کارخانه گفت: این گواهی برای اشخاص حقوقی دارای شرکت و نشان و برند تجاری ثبت شده صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه صدور گواهی فعالیت بدون کارخانه از طریق سامانه بهین یاب صورت می‌گیرد ادامه داد: مدت اعتبار این گواهی یک سال است و تمدید آن منوط به معتبر بودن قراردادهای ارائه شده و تایید ثبت آمار تولید ماهانه خواهد بود.

تولید بدون کارخانه، توانمندی مهندسی – بازرگانی برای تولید برون‌سپاری شده با استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی موجود کشور توسط اشخاص حقوقی که نسبت به طراحی محصول، بازاریابی و عرضه محصولات با نشان تجاری (برند) خاص اقدام می‌کنند، تعریف شده است.

تمامی فرآیند صدور این مجوز در سامانه بهین‌یاب (www.behinyab.ir) انجام می‌شود