?استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دفاع مقدس، فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت است.
معتمدیان با بیان این مطلب در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: با استفاده از فرصت این ایام، می توان گوشه هایی از فداکاری های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس را به تصویر کشید.
?وی ادامه داد: نسل حاضر، سال های دفاع مقدس را درک نکرده اند، لذا می بایست از هر فرصت مطلوبی برای تشریح شرایط آن روزهای کشور بهره برداری کرد.
?استاندار ضمن تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس از برنامه های کشور در سطح ملی گفت که برای گرامیداشت این ایام ابلاغ شده و تصریح نمود: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، تکالیف همه دستگاه های اجرایی مشخص شده و همه حوزه ها همکاری حداکثری را در برپایی برنامه های مرتبط خواهد داشت.
?معتمدیان با تأکید بر جانفشانی های رزمندگان در سال های جنگ، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های تکلیفی در این ایام، تجلیل از رزمندگان است که باید به نحو احسن انجام شود.
?وی در ادامه شروع به کار پروژه باغ موزه دفاع مقدس را از جمله موضوعاتی برشمرد که باید با ورود جدی همه دستگاه های اجرایی عملیاتی شود.
?به گفته وی؛ مانع اصلی در عدم ورود دستگاه ها و عملیاتی نشدن این پروژه، نبود طرح جامع است که می بایست در حوزه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور به عنوان متولی کار، اجرایی گردد.
?استاندار با تأکید بر این که باغ موزه دفاع مقدس، پروژه ای ملی است که استانی شده متذکر شد: این پروژه بزرگ بر اساس طرحی که ارائه می شود باید فازبندی شده و برای اجرای هر فاز، برنامه زمان بندی معین گردد.
?معتمدیان اظهار داشت: با همکاری و هم افزایی دستگاه های اجرایی می توانیم قفل این پروژه را بگشاییم و به روند اجرای کار شتاب ببخشیم.

?وی گفت: در صورت همراهی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور، این پروژه در ایام هفته دفاع مقدس کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی احداث آن شروع می شود.