رییس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: میزان سرقت‌ در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد در استان افزایش داشته است.

 سرهنگ مرتضی سبزعلی افزود: در این مدت کشف سرقت در خراسان جنوبی ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه احساس امنیت بالا از سوی مردم باعث افزایش سرقت شده است گفت: احساس امنیت و عدم تجهیز امکانات پیشگیری از سرقت، باز گذاشتن در منزل و قفل نکردن در خودرو افزایش سرقت را منجر شده است.

رییس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان جنوبی اضافه کرد: تنها مردم علت سرقت نیستند چراکه عوامل اجتماعی و اقتصادی اعم از اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و بیکاری باعث روی آوردن به سرقت می‌شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در خراسان جنوبی سرقت مسلحانه و خشن نداریم گفت: از مجموع سرقت‌های سال جاری، هفت درصد مربوط به سرقت خودرو و ۲۸ درصد مربوط به سرقت محتویات داخل خودرو بوده است.

سرهنگ سبزعلی افزود: همچنین سرقت این خودروها به دلیل دسترسی به محتویات داخل بوده است.

وی با اشاره به سرقت دام و احشام بیان کرد: متاسفانه دامداران از حداقل‌های تجهیزات امنیتی برای دام و احشام استفاده نمی‌کنند که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با مجرمان برابر قانون رفتار می‌کند اظهار داشت: شهروندان در صورت بروز سرقت یا مواجهه با سارق، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گزارش دهند تا زمان طلایی برای تحقیقات علمی پلیس از بین نرود.