مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: زمان‌ تدریس برای دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است و زمان ورود و خروج دانش‌آموزان در مدرسه متفاوت خواهد بود تا تراکم ایجاد نشود.

محمدعلی واقعی  در گفت و گوی تلویزیونی با مردم افزود: مشارکت و همراهی خانواده‌ها برای تردد و ورود و خروج دانش‌آموزان بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی اظهار داشت: در این شرایط نمی‌توانیم فرصت‌ها را به راحتی از دست بدهیم و باید آموزش دانش‌آموزان را استمرار بخشیده و در کنار آن از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با گروه‌بندی دانش‌آموزان در مدارس، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم و با تلاش تمام وقت مجموعه آموزش و پرورش استان از حوزه‌های ستادی تا مدیران و معلمان مدارس، آمادگی لازم برای شروع باشکوه سال تحصیلی از ۱۵ شهریور را داریم.

وی با بیان اینکه کادر آموزشی و اداری مدارس خراسان جنوبی بی‌صبرانه مشتاق حضور و استقبال گرم از دانش‌آموزان هستند، به رونمایی از نسخه جدید شبکه شاد توسط وزیر اشاره کرد و افزود: شاد جدید دارای ظرفیت و امکانات جدید است و معلمان می‌توانند ارتباط زنده صوتی و تصویری داشته باشند.

واقعی دریافت تکالیف و ارائه نظر برای آن توسط معلم، حضور و غیاب آنلاین دانش‌آموزان، فراهم شدن امکان برگزاری آزمون با کیفیت و تبادل تجربه با سایر معلمان را از مهمترین ویژگی‌های شاد جدید برشمرد و عنوان کرد: این محیط پاسخگوی نیاز معلمان و دانش‌آموزان است لذا برای استفاده بهتر برای معلمان دوره‌های آموزشی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه قابلیت‌های جدید شبکه شاد در معرض عموم قرار دارد گفت: درخصوص نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس در سال تحصیلی جدید، اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان در مدارس است اما امسال شرایط فرق می‌کند و دانش‌آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند و از نظر عاطفی با هم ارتباط برقرار کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در هر منطقه‌ای که بتوانیم، حضور دانش‌آموزان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهیم داشت لذا ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است و در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان به اندازه‌ای است که نمی‌توان پروتکل‌های بهداشی را در آن رعایت کرد، ناگزیر هستیم دانش‌آموزان را گروه‌بندی کنیم و حضور دانش‌آموزان به صورت یک روز در میان یا همان زوج و فرد است.

۱۶۵ هزار دانش‌آموز از فردا (۱۵ شهریور) در ۲ هزار و ۷۵۰ مدرسه خراسان جنوبی و ۱۱ شهرستان استان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.