حجت الاسلام صباغیان گفت: در سال های نخست پیروزی انقلاب از دل مساجد هنرمندان ارزشی بسیاری برخاستند و امروز هم باید هنرمندان و بازیگران انقلابی و ارزشی در دل مساجد تربیت شوند.

حجت الاسلام حسن صباغیان-امام جمعه زیرکوه-در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: مساجد، قرارگاه گفتمان اسلامی هستند و در جهان اسلام به عظمت مسجد هیچ جایگاهی نداشته ایم.

 

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در بدو ورود به مدینه، این قرارگاه را شکل دادند، افزود: مسجد قرارگاه تمام امورات اسلام از حاکمیت و قضاوت و اصلاح ذات بین و تربیت و پاکسازی و دینداری و بندگی خدا و … است.

 

حجت الاسلام صباغیان با اشاره به کارکرد مساجد در اوایل انقلاب اسلامی گفت: مسجد به مرکز برنامه های جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده بود اما کم کم کارکرد مساجد کاهش یافت.

 

امام جمعه زیرکوه ادامه داد: از دل مساجد هنرمندان ارزشی بسیاری برخاستند و امروز هم باید هنرمندان و بازیگران انقلابی و ارزشی در دل مساجد تربیت شوند. مساجد باید مرکز تربیت همه ساختار مدیریتی کشور اسلامی باشد و باید از دل مساجد، بخشدار، فرماندار، دهیار، نماینده مجلس، رئیس جمهور و … رشد کند.

 

وی در ادامه عنوان داشت: اگر قرار باشد کسی را برای این جهان اسلام که پرچمش در دست انقلاب اسلامی است، در این حاکمیت امروز انتخاب کنیم باید حتما تایید شده تربیت مسجد باشد در غیر این صورت آن فرد به درد مدیریت نمی خورد.

 

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه فرمانده قرارگاه گفتمان اسلامی، امام آن مسجد است، افزود: متاسفانه امروز مساجد ما حال خوبی ندارند به این دلیل که نگاه فرهنگی بر جامعه حاکم نیست با اینکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که همه چیز ذیل فرهنگ است.

 

امام جمعه زیرکوه بیان کرد: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان یک نسخه پیش ببریم همه چیز درست خواهد شد و کانون های مساجد چون یک کانون فرهنگی و هنری باید به معنای حقیقی فرهنگ دین را لحاظ کنند و در این صورت می توانند تحول آفرین باشند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور