#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر کمک به اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا در آستانه ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در نشست تبیین و هماهنگی تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه شعبان امسال، اظهار داشت: ما شاهد هستیم که با رعایت مسایل بهداشتی، شرایطی پیش آمده است که بعضی از قشرهای ضعیف و کارگر در این مقطع دچار مشکلات معیشتی شده‌اند.

وی افزود: برخی از افرادی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند به نحوی تحت پوشش قرار دارند و برخی دیگر نیز در شرایطی هستند که با عنوان بیمه بیکاری می‌توانند تحت یک نوع پوششی قرار گیرند، اما آنچه در این مقطع ضرورت و فوریت دارد رعایت حال آن عده‌ای است که از نظر استقلال اقتصادی وضع درستی ندارند یا تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند لذا این افراد باید شناسایی شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: رعایت مقررات مسایل بهداشتی باید ادامه پیدا کند تا بر این بیماری غلبه پیدا کنیم اما در کنار آن نمی‌توان نسبت به مشکلات روزمره مردم بی تفاوت بود.

وی تصریح کرد: به لطف خداوند متعال مردم انقلابی ایران اسلامی از ما بسیار جلوتر هستند و در رابطه با بیماری کرونا بیکار ننشستند و بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان مشغول به کار شده‌اند.

وی گفت: حضور فعالانه مردم در قضیه ویروس کرونا آنقدر افتخارانگیز است که یک مقایسه بسیار خوبی را می‌توان میان مکتب ایمان با مکتب‌های فاسد مادی لیبرالی انجام داد.

امام جمعه بیرجند گفت: همگان شاهد بوده‌ایم که مکتب‌های فاسد لیبرالی چه نتیجه‌ای به بار آورده‌اند که حتی رسانه‌های خودشان اذعان می‌کنند که با دزدی، حمله و هجوم افراد به فروشگاه‌ها، بر هم زدن نظم جامعه و سلب اعتماد عمومی و همچنین صف خرید اسلحه برای تامین آینده خود از خطرات احتمالی روبه رو هستند.

وی ادامه داد: از تلاش‌های مسوولین محترم که با کمال ایثار در این جهت کارشان را انجام می‌دهند و همچنین از قشرهای مختلف از جمله حزب اللهی‌ها، بسیجی‌ها، طلاب، روحانیت و کسبه که تمامی تلاشان را به کار گرفته‌اند و براساس احساس وظیفه خدمت رسانی، ایثار، از خودگذشتگی و عشق به ملت خدمت می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: تصمیمی که در این جلسه گرفته می‌شود، یک زاویه آن بحث معیشتی امور اقتصادی است اما بیش از هر چیزی ارزش‌های مکتبی فرهنگی مورد توجه است که باید در این مقطع به رخ دنیا بکشیم همچنان که در گذشته نیز سراسر افتخاراتی داشته و داریم.

وی بیان کرد: ممکن است به خاطر رعایت بهداشت عمومی، نمازجمعه برگزار نشود، در ماه رمضان نیز این وضعیت ادامه پیدا کند و آن همه جلسات و برنامه‌های ادعیه و عزاداری را نداشته باشیم اما این سیستمی که اکنون به عنوان یک سیستم ارزشی در حال فعالیت است، می‌تواند جای همه آن مواردی که در انجام آن عذر داریم را پُر کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امید است نتیجه تصمیمات این جلسه در یک هدف چند منظوره که منظور نهایی آن جنبه الهی، عبودیت و بندگی است، متمرکز شود تا به یک نتیجه خوبی برسیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این جلسه ضمن تشکر از تمامی اقشاری که به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفتند اظهار داشت: مجموعه بسیج و سپاه کشور به یاری خدا رزمایش کمک مومنانه را برای ۴۵ روز برنامه‌ریزی کرده که هم اکنون در حال اجرا است.

سردار علی قاسمی ادامه داد: در کشور با چهار عنوان کمک مومنانه بسیج کشور، رزمایش مواسات ائمه جمعه سراسر کشور، بخشش ایرانیان کمیته امداد و پویش مردمی، به ملت بزرگ ایران در جهت شکست بیماری کرونا خدمت‌رسانی می‌شود که همه این موارد یک هدف بزرگ و ارزشمند را دنبال می‌کند و جامعه هدف ما نیز قشر آسیب پذیر، متضرر و خسرات دیده است.

وی گفت: در استان خراسان جنوبی هماهنگی و همدلی خوبی حکمفرما است که با محوریت نماینده ولی فقیه در استان رنگ و بوی معنوی‌تری نیز به خود خواهد گرفت و کمک‌ها نیز به نحو شایسته و بایسته هدایت و به مقصد خواهد رسید.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از ارزشمندترین یادگارهای امام خمینی (ره)، بسیج است اضافه کرد: بسیج از استعداد نیرویی بسیار قوی، مومن و مخلص در دورترین نقاط کشور برخوردار است که شاید خیلی از تشکل‌ها از آن بی بهره باشند.

وی با بیان اینکه مجموعه بسیج از همان لحظه اول کشف بیماری کرونا در ایران در کنار مردم بوده و خواهد بود گفت: در موضوع کمک‌های مردمی و توزیع آن، مجموعه بسیج در کنار ائمه جمعه و جماعات این کار را دنبال می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: ما به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک می‌گوییم و آمادگی خود را در تمامی جهات اعلام می‌کنیم و قطعا امسال این حرکت مردمی و این رزمایش، رزمایشی معنوی و مادی خواهد بود.

منتخب مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: همه ما می‌دانیم که ظرفیت بسیج یک ظرفیت همه گیر است و شامل مجموعه افرادی مومن و متعهد است که در همه جا حضور دارند و موثر هستند، لذا می‌توان محور عملیاتی این جریان را برعهده بسیجیان قرار داد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی ادامه داد: طبیعتا نهادها و ارگان‌ها دارای یکسری ابلاغیه و اعتباراتی هستند لذا شاید یک خانواده از سوی چند نهاد مورد حمایت قرار گیرد اما در کنار وی خانواده‌ای باشد از هیچ نهادی مورد حمایت قرار نگیرد بنابراین باید در این خصوص تصمیمی ویژه گرفته شود.

وی گفت: برای اینکه توزیع عادلانه‌ای بین قشر آسیب دیده و جامعه هدف خود داشته باشیم پیشنهاد می‌شود تا محله‌ها تفکیگ و هر محله‌ای به ارگانی واگزار شود تا بقیه دستگاه‌ها حوزه انجام وظایف خود را بدانند.

حجت الاسلام نصیرایی ادامه داد: باید از تجربه ستاد کرونا که تجربه خوبی در کشور و استان بود استفاده کرد و از مدل مدیریتی آن در مبارزه با بحران‌ها بهره برد تا در این استان و شهرستان‌ها چندین جریان ورود پیدا نکنند.

وی گفت: همچنین لازم است مجموعه‌های دیگری به این ستاد افزوده شوند و همکاری کنند تا یک ستاد استانی کامل شکل گیرد.

منتخب مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید به این نکته نیز توجه کرد هر کجا که کارها شکل و بوی مردمی به معنای واقعی داشته است، آن اقدامات موثر بوده و موفق بوده‌ایم اما هرجا که اصرار بر مدل ساختارگونه و حالت اداری بوده است از واقعیت فاصله گرفته‌ایم لذا با توجه به اینکه خطاب مقام معظم رهبری به مردم و وظیفه آنها بوده است باید توجه داشته باشیم که این نوع بحث‌ها حالت اداری، بخشنامه‌ای و ابلاغیه به خود نگیرد تا اثرگذاری خود را از دست ندهد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز گفت: باید طبق فرمایشات نماینده ولی فقیه در استان تقسیم کار صورت گیرد و چارتی برای مبارزه با بیماری کرونا طرح‌ریزی شود زیرا این تقسیم کار بسیار کارگشا خواهد بود.

علیرضا آینه دار با اشاره به اینکه تقسیم کار می‌تواند کمک کند تا هر کسی به وظیفه خود آشنا و طبق آن عمل کند افزود: ما در رسانه ملی پای هرگونه اقدامی که بخواهد در این جهت انجام شود، هستیم.

وی بیان کرد: هرگونه تقسیم کار که در این جلسه انجام و برای ما تکلیفی تعیین شود، قطعا با ستاد هماهنگ و این برای ما در اولویت خواهد بود.

وی افزود: رسانه ملی درخصوص بقیه‌ تشکل‌هایی که در این چند ماه اقداماتی انجام داده‌اند نیز پای کار بوده و کمکشان کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: اگر این ستاد باعث شود این تشکل‌ها ساماندهی بهتری داشته باشند و هدف بهتری پیدا کنند و از پراکندگی و موازی کاری جلوگیری شود برای جامعه نتیجه بهتری را به ارمغان خواهد آورد.

وی اظهار داشت: بهتر است تمامی اقدامات موازی کارانه‌ که در سطح استان صورت می‌گیرد ذیل این ستاد قرار گیرد زیرا نیت همه افراد خدمت به مردم است و اگر نیت خدمت باشد هچ فردی نباید حرف و حدیثی در این باره بزند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز گفت: در خراسان جنوبی آمار و ارقام نمایانگر این است که مردم ما بسیار ارزشی و فرهنگی هستند و در تمامی مسایل حضور فعالانه‌ای دارند.

رضا سلم آبادی با اشاره به اینکه رزمایش ملی بخشش ایرانیان نیز در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است بیان کرد: کمیته امداد در ۲۱ نقطه استان دفاتر مستقل دارد که اگر سایر دستگاه‌های مرتبط همکاری کنند می‌تواند بانک اطلاعات بسیار خوبی داشته باشد.

اعضای جلسه نیز درخصوص تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری پیشنهادات، نظرات و طرح‌هایی در جهت حمایت از اقشار مختلف مردم به ویژه محرومان در آستانه ماه مبارک رمضان ارایه کردند و در پایان مقرر شد دبیری این ستاد برعهده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز پنجشنبه در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت نیمه شعبان فرمودند: ملت ایران در آزمون بیماری اخیر خوش درخشید و رفتار و نظم عمومی آن در به‌کار بستن توصیه‌ها خوب است.

ایشان افزودند: زندگی برای برخی قشرهای ضعیف با سختی در حال گذران است که مسئولان باید برنامه‌های کمک به آنها را هرچه سریع‌تر و بهتر اجرا و مردم نیز ماه رمضان امسال را به رزمایش گسترده کمک به نیازمندان تبدیل کنند.