چهارمین آسمان‌نمای دیجیتال در خراسان جنوبی به نام «سربازان کوچک حاج قاسم» افتتاح و کتاب «سلام آسمان» منتخب آثار ادبی مهرواره سربازان کوچک سردار سلیمانی رونمایی شد.

این آسمان‌نمای دیجیتال روز سه‌شنبه همزمان با دهه بصیرت و میثاق با ولایت در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بیرجند با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: چهارمین آسمان‌نمای دیجیتال استان با نام «سربازان کوچک حاج قاسم» امروز افتتاح شد.

طاهره حمیدی هدف از راه‌اندازی این آسمان‌نمای دیجیتال را کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان در زمینه علمی به خصوص علم نجوم ذکر کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای راه‌اندازی این آسمان‌نما هزینه شد که با تجهیزات و بازسازی مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ بیرجند در مجموع ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی گفت: تاکنون آسمان‌نمای دیجیتال در شهرستان‌های درمیان، فردوس، طبس و بیرجند راه‌اندازی شده است و از سال گذشته اولین انجمن نجوم استان در مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان فردوس با هدف شناسایی استعدادها، ارتقای سطح علمی و دانش شرکت‌کنندگان و آشنایی نوجوانان با اتفاقات به‌روز و جدید حوزه نجوم و ستاره‌شناسی فعالیت خود را آغاز کرد که در حال حاضر ۱۳۰ نفر از کودکان و نوجوانان عضو این انجمن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی بیان کرد: راه‌اندازی آسمان‌نما در سایر شهرستان‌ها نیز در دستور کار است و علاوه بر کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی هنری بیرجند، دانش‌آموزان مدارس و تمامی علاقه‌مندان به علم نجوم می‌توانند بعد از اینکه ستاد استانی مبارزه با کرونا اجازه بازگشایی مراکز کانون پرورش فکری را داد با زمان‌بندی و گرفتن وقت از قبل با حضور در کانون شماره ۲ بیرجند از امکانات آسمان‌نمای دیجیتال بهره‌مند شوند.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، رییس شورای هماهنگی تبلیعات اسلامی استان، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش و جمعی از اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان و حضور آنلاین مسوولان مراکز و مربیان کانون استان برگزار شد، از کتاب «سلام آسمان» منتخب آثار ادبی مهرواره سربازان کوچک حاج قاسم سلیمانی که مزین به تقریظ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی است، رونمایی شد.

این کتاب به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی و با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تهیه شده است.

همچنین تقریظ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر کتاب سلام آسمان منتشر شد که در متن تقریظ آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا  بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

تسلیت عرض می‌کنم که آن مالک اشتر زمان در میان ما نیست و تهنیت دارد که تولد جدید حاج قاسم عزیز نه در قالب یک پیکر بلکه به تعداد قطرات خون پاکش حاج قاسم آفرید و نمونه ریزش دستخط فرزندان عزیز و نونهالان برومند این دیار تحت عنوان سلام بر آسمان که با زیبائی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را تنظیم نموده است.