فرماندار زیرکوه گفت: در حال حاضر بیمارستان کوثر فقط با بخش‌های داخلی، اطفال و اورژانس به مردم خدمات ارائه می‌کند و زیرساخت‌های بهداشت و درمان این شهرستان نیازمند ارتقا است.

محمدحسین عربشاهی روز سه‌شنبه در بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان مرزی زیرکوه افزود: بیماران در این شرایط حساس مجبورند برای دریافت خدمات تخصصی به بیرجند (مرکز استان) یا شهرستان قاینات مراجعه کنند که علاوه بر مشکلات دوری مسیر، هزینه درمان را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اکنون زیرساخت‌های بهداشتی خوبی در شهرستان در دست اجرا است گفت: مرکز جامع سلامت زهان از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که با تعهد ۸۰۰ میلیون تومانی یکی از خیرین عملیات اجرایی این طرح را به اتمام خواهیم رساند.

فرماندار زیرکوه به بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بیمارستان کوثر حاجی آباد نیز اشاره کرد و افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی کوثر در زمان زلزله سال ۱۳۷۶ راه‌اندازی شد و متعلق به تامین اجتماعی است که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی گفت: در این بازدید مقرر شد که ساختمان بیمارستان کوثر با تامین اجتماعی به عنوان دستگاه متولی، تعیین تکلیف شود.

عربشاهی ادامه داد: در این بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قول داد که با اخذ جوابیه کمیسیون ماده ۲۳ عملیات اجرایی بیمارستان جدید ۶۴ تختخوابی شهرستان آغاز شود.

وی گفت: همچنین در بازدید از مرکز جامع بارنجگان مقرر شد برای این مرکز تجهیزات پزشکی اختصاص یابد و پزشک خانواده هم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی ساختمان شبکه بهداشت شهرستان زیرکوه گفت: در سال جاری از محل اعتبارات عمرانی فرمانداری ۵۰۰ میلیون تومان به این طرح اختصاص دادیم و مقرر شد که بسیج سازندگی به عنوان معین محرومیت‌زدایی شهرستان همین مبلغ را اختصاص دهد تا این طرح هم به سرانجام خوبی برسد.

شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زیرکوه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.