#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مورد جدید ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی شناسایی نشد و این استان دومین بار از ابتدای شیوع این ویروس روز بدون کرونا را سپری کرد.

خراسان جنوبی دومین روز بدون کرونا را (چهارشنبه) هفتم خرداد تجربه کرد.

اولین روز عاری از کرونا در این استان مربوط به روز یکشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه سال جاری است.

تعداد آزمایش‌های انجام شده در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ مورد بوده که هیچ مورد مثبت جدید از ابتلا به ویروس کرونا بین آنها شناسایی نشده است.

همچنین موارد فوت ناشی از کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته مانند روزهای گذشته صفر بود و تعداد فوتی‌های استان روی عدد ۴۵ ثابت مانده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سوم خرداد امسال گفت: روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا از هفته دوم فروردین ماه در استان خراسان جنوبی شروع شد و در یک ماه اخیر بیشتر موارد مثبت از نمونه‌های سرپایی بوده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: همگامی و همراهی مردم در مبارزه با ویروس کرونا باعث شد همه شهرستان‌های استان در حال حاضر زرد (خطر متوسط) یا سفید (کم خطر) باشند و در حال حاضر شهرستان قرمز (پرخطر) در خراسان جنوبی نداریم.

وی با بیان اینکه ۷۴ درصد فوت‌شدگان بر اثر کرونا در استان بالای ۷۰ سال سن داشته‌اند گفت: تاکنون ۲ پیک بیماری در استان سپری شده که ۱۷ اسفند و هفته پایانی سال گذشته بود زیرا روزانه ۲۰ مورد جدید شناسایی می‌شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: نمونه‌گیری سرپایی از ۱۱ فروردین در استان خراسان جنوبی آغاز شد که به کنترل بیماران بدحال و مدیریت بیماری کمک کرد.

وی گفت: شاخص میزان ابتلا به کرونا در کشور به ۰.۹۸ درصد رسیده و در خراسان جنوبی ۰.۶۸ درصد شده است که نشان می‌دهد در مهار بیماری موفق عمل کرده‌ایم.

دهقانی بر تداوم رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: اگر همراهی مردم نباشد دچار مشکل جدی می‌شویم.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین آمار شهر قرمز به لحاظ شیوع کرونا ندارد.

تعداد مبتلایان جدید کرونا در خراسان جنوبی طی روزهای گذشته تک رقمی و اغلب آنها مربوط به موارد سرپایی بوده است.