مراسم جشن تقدیر از روستای درمیان به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور،  با حضور جمعی از مسئولان در این روستا برگزار شد.
 در این مراسم، علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ضمن تبریک در کسب این موفقیت به مردم و مسئولان درمیان، گفت: کتابخوانی در پرورش عقل و سلامت فکری انسان بسیار موثر است. همان طور که در اسلام، حوزه اندیشیدن حتی در مدت زمان کوتاه معادل ۷۰ سال عبادت می‌باشد.
 وی افزود: اندیشیدن در بستر مطالعات مفید منجر به پی بردن در حقایق خلقت خواهد شد و کمال انسان جز با اندیشه صحیح در بستر مطالعه کتاب‌های با کیفیت به ثمر نمی‌رسد، بنابراین مطالعه هر کتابی بدون توجه به محتوای آن نتیجه‌ای جز ضلالت به ارمغان نخواهد داشت.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان سخنان خود با تقدیر از مردم فرهنگ دوست و مسئولان فرهنگی این شهرستان که موجبات تحقق این دستاورد شیرین برای روستای درمیان را فراهم آوردند، اظهار داشت: باعث خرسندی است که خراسان جنوبی دارای دو روستا از بین روستاهایی است که صاحب مقام برتر در این دوره از جشنواره گردیده‌اند.
 اسماعیل جانعلی پور، مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه مراسم، گفت: مردم عزیز روستای درمیان به صورت خودجوش مکانی را به عنوان کتابخانه در نظر گرفتند و با اینکه دشواری‌هایی که در منطقه وجود دارد از جایگاه کتاب غافل نگردیده‌اند و این خود اثبات کننده علاقه مردم این دیار به کتاب و کتابخوانی می‌باشد.
 در این مراسم از مسئولان و فعالان فرهنگی روستای درمیان که در کسب این موفقیت نقش داشتند، تجلیل شد.
 لازم به ذکر است روستای درمیان از توابع شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی بوده و در سال جاری به عنوان یکی از روستاهای دوستدار کتاب کشور انتخاب شد.
جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» برنامه‌ای است که هر سال با محوریت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود. بر این اساس هر سال ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور