معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان از محل منابع مختلف توسط دستگاه‌های اجرایی جذب نشده است.

علی بهدانی افزود: بخش عمده‌ای از این اعتبار در روزهای پایانی سال گذشته واریز شد که تلاش ما این است تا ۳۱ تیر ماه عمده این اعتبار را جذب کنیم.

وی بیان کرد: معاونت امور عمرانی استانداری متولی است که با برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی زمینه جذب حداکثری این اعتبارات را فراهم کند تا اعتباری از استان برگشت نخورد.

معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی اعتبارات هزینه‌ای پارسال استان را ۳۸۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۹۹.۸۴ درصد این اعتبار جذب شده و ۷۵ درصد در زمینه پرداخت حقوق کارکنان هزینه شده است که دستگاه‌های اجرایی با ۲۵ درصد باقیمانده مدیریت شد.

وی گفت: ابتدای سال گذشته اعتبارات تملک و عمرانی استان ۵۹۳ میلیارد تومان بود که با رشد ۴۸ درصدی در طول سال به ۸۸۳ میلیارد تومان رسید و متوسط تخصیص اعتبارات عمرانی استان حدود ۶۰ درصد بوده است.

بهدانی عنوان کرد: درآمد عمومی استان خراسان جنوبی در سال گذشته ۵۵۳ میلیارد تومان بود که در این قسمت هم رشد ۳۱ درصدی را شاهد بودیم.

وی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نیز ۴۸۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای برای استان در نظر گرفته شده است که رشد ۵۰ درصدی دارد.

وی درخصوص نیروی انسانی خراسان جنوبی گفت: سه هزار و ۷۹۲ نیروی رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین و وظیفه در ۲۳ دستگاه اجرایی مشمول بودجه استانی داریم.

معاون هماهنگی برنامه‌ و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی اضافه کرد: سال گذشته ۲۱ نیروی انسانی از استان خروجی و هفت نفر ورودی به استان داشته‌ایم.

وی گفت: تعداد بازنشستگان استان در سال گذشته ۷۵ نفر بوده که ۱۰ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان بار مالی داشته‌ و این مبلغ پرداخت شده است.

همچنین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان خراسان جنوبی طرح کاهش ساعات اداری استان در راستای کاهش مصرف برق به رای گذاشته و مصوب شد.

براساس این مصوبه از اول خرداد تا ۳۱ شهریور ماه ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی در روزهای عادی از ۶ صبح تا ۱۲:۳۰ و روزهای پنجشنبه از ۶ تا ۱۲ است.

ایجاد کارگروه تخصصی کاربران نقشه و اطلاعات مکانی ذیل کارگروه زیربنایی، احداث مجتمع اداری و نظامی در نهبندان توسط ارتش و احداث مجتمع گردشگری در بشرویه توسط بخش خصوص نیز در این شورا مصوب شد.

همچنین اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی درخصوص راه‌اندازی مرکز تخصصی کسب و کار و مهارت‌آموزی درخواست اعتبار داشت که قرار شد در این خصوص از ظرفیت دانشگاه‌های استان استفاده شود و در مجموع باید در زمینه این طرح بررسی بیشتری صورت گیرد.