مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: مهمترین هدف در ستاد توسعه خاوران، کوتاه کردن مسیرهای سرمایه‌گذاری است که به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نیاز دارد.

مرسل مالکی  در سومین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ستاد توسعه خاوران افزود: طرح ابتکاری ستاد توسعه خاوران راهکاری برای تسهیل و تسریع سرمایه‌گذاری در استان است که به تدبیر استاندار خراسان جنوبی اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: هدف غایی و نهایی از راه‌اندازی این ستاد، کمک به توسعه همه‌جانبه، پایدار و متوازن خراسان جنوبی است.

عضو کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی ستاد توسعه خاوران گفت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های کم‌نظیری در زمینه‌های مختلف گردشگری، معدنی، کشاورزی و سایر حوزه‌ها دارد که متاسفانه مغفول مانده است.

وی افزود: کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران مکلف شده‌اند این ظرفیت‌ها را به صورت نقطه به نقطه و در تمامی مناطق استان شناسایی کرده و برای استفاده هرچه بهتر از آنها برنامه‌ریزی کنند.

مالکی گفت: بنا به وظایفی که در راستای سیاست‌های ستاد توسعه خاوران برای کمیته‌ها تعریف شده، بعد از شناسایی ظرفیت‌ها براساس ایده‌هایی که در کمیته ایده‌های نو ارائه می‌شود، طرح‌های مرتبط با بهره‌وری از این ظرفیت‌ها ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: صدور مجوزهای بی‌نام نیز از اقدامات بسیار مطلوب ستاد توسعه خاوران است.

مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی افزود: این مجوزها آماده است و متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان می‌توانند با مراجعه به کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از جزئیات اطلاعات آنها مطلع شوند.

وی گفت: با این اقدام ستاد توسعه خاوران، سرمایه‌گذاران در مسیر صعب و دشوار دریافت استعلامات گرفتار نمی‌شوند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند طرح خود را عملیاتی کنند.

استاندار خراسان جنوبی آبان ۹۹ پس از حضور در این استان شعار «خراسان جنوبی؛ تدبیر، تلاش، توسعه» را سرلوحه امور اعلام کرد و متعاقب آن از راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران خبر داد.

ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی پارسال با حضور استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان در محل استانداری به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

پنج کمیته تخصصی شامل «کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد موثر در حوزه سرمایه‌گذاری»، «کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان»، «کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی»، «کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی» و »کمیته پایش و ارزیابی عملکرد» ذیل ستاد توسعه خاوران فعالیت می‌کنند و دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.