فرماندار خوسف گفت: ۵۵ میلیارد ریال اعتبار از محل شهرک‌های کشاورزی به مجتمع‌های گلخانه‌ای تازه ساخت شهرستان تخصیص پیدا کرده است و امیدواریم تا پایان امسال فاز اول مجتمع گلخانه‌ای شهر ماژان به بهره‌برداری برسد.

محمدعلی آخوندی روز چهارشنبه در نشست ستاد گلخانه‌های شهرستان خوسف افزود: فاز اول مجتمع گلخانه‌ای ماژان در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در دست احداث است.

وی گفت: مجتمع گلخانه‌ای محمدیه به عنوان یک الگوی موفق ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای در کشور معرفی شده و فاز دوم این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در دست اجرا است.

فرماندار خوسف اظهار داشت: این شهرستان در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالقوه است که با ایجاد شهرک‌های جدید گلخانه‌ای می‌توان این ظرفیت‌ها را بالفعل کرد.

وی گفت: خوسف در جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در استان خراسان جنوبی پیشرو است و در اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و میزان پیشرفت پروژه‌های گلخانه‌ای بیشتر از سایر شهرستان‌ها است.

آخوندی افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده است از همه ظرفیت‌های موجود برای حمایت از تولید، پشتیبانی از واحدهای موجود و رفع موانع تولید استفاده خواهیم کرد.

وی بیان کرد: برای ایجاد مجتمع‌های گلخانه‌ای تسهیلات با ۱۵ درصد سود موجود است و جذب تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در دست پیگیری است که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

وی گفت: خوسف در اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای یکی از شهرستان‌های موفق است و به زودی طرح‌های خوبی در این زمینه به مرحله اجرا درخواهد آمد.

فرماندار خوسف با اشاره به فعالیت‌های تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی و مجتمع گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در خوسف افزود: اقدامات زیادی در زمینه تحقیقات کشاورزی انجام شده که لازم است در اجرای این تحقیقات و استفاده عملی کشاورزان از آنها اقدامات بیشتری صورت گیرد.

مدیر شعبه شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: بیش از ۴۰ درصد اعتبارات تخصیصی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به استان تخصبص داده شده و از این اعتبارات دو فاز گلخانه‌ای در شهرستان خوسف تثبیت شده است.

مهدی سورگی ادامه داد: مطالعات اجرای ۱۳۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان خوسف به اتمام رسیده و ۸۵ هکتار وارد فاز عملیاتی شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی فاز اول مجتمع گلخانه‌ای شهر ماژان در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار شامل اجرای شبکه داخلی گاز، حفر چاه و ایجاد معبر و جدول‌گذاری شروع شد و فاز دوم نیز در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار استعلامات آن تکمیل و پرونده برای کمیسیون ماده ۲ ارسال شده است.

سورگی از ورود سرمایه‌گذاران داخلی برای احداث گلخانه‌ها در خراسان جنوبی و شهرستان خوسف خبر داد و افزود: اقدامات مربوط به فاز دوم مجتمع گلخانه‌ای محمدیه انجام شده است و امیدواریم سند این مجتمع که مورد مطالبه سرمایه‌گذاران بوده در نیمه اول سال جاری صادر شود.

مرکز شهرستان خوسف در فاصله ۳۶ کیلومتری بیرجند است.