استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل زنجیره پرورش شتر در راستای سودآوری و درآمدزایی برای فعالان این حوزه باید در اولویت امور قرار گیرد.

 حمید ملانوری در نشست بررسی وضعیت پیشرفت تعهدات استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) درخصوص تحقق تفاهم‌نامه اجرای طرح هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر ضمن تشکر از این ستاد برای اقداماتی که در زمینه اجرای تعهدات خود در تفاهم‌نامه انجام داده است افزود: انعقاد تفاهم‌نامه به معنای روشن کردن مسیر و ارائه راهکارهای لازم برای انجام طرح‌هایی همچون هاب شتر است.

وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه منعقده در این زمینه تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه، استان مکلف به تامین زیرساخت‌ها شده که به جهت اهمیت موضوع، تحقق این تعهدات در دستور کار دستگاه‌ها قرار دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و هم‌افزایی بین بخشی، این تعهدات به طور کامل اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در راستای تحقق این طرح، وظایفی دارد لذا اصرار بر این است که این حوزه هم به تعهدات خود عمل کند.

وی افزود: با توجه به تجاربی که طی یک سال گذشته و در اجرای این طرح کسب شده و با توجه به خشکسالی حاکم بر استان، این تفاهم‌نامه به موارد تکمیلی نیاز دارد که باید به امضای طرفین برسد.

ملانوری یکی از این موارد را تغییر در شیوه پرداخت تسهیلات به متقاضیان برای خرید شتر عنوان کرد و گفت: با تغییری که درخواست استان است، متقاضی همزمان با دریافت تسهیلات برای خرید شتر باید نهاده هم تحویل بگیرد.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) باید این نهاده‌ها را در اختیار دامداران قرار دهد تا دغدغه تامین نهاده و رفع نیاز دام را نداشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ستاد اجرایی با تحویل نهاده، شرایط را برای پرورش شتر فراهم می‌کند و به منظور تحقق تعهدات خود و تکمیل زنجیره شتر، شیر تولیدی را از دامدار تحویل می‌گیرد.

وی گفت: قیمتی که برای شیر تولیدی دامداران تعیین می‌شود باید به گونه‌ای باشد که افراد را به دریافت تسهیلات، خرید شتر و پرورش آن ترغیب کند.

ملانوری تاکید  کرد: ما نباید به گونه‌ای اقدام کنیم که متقاضیان پرورش شتر در ادامه راه برای تامین نهاده و علوفه مشکلی داشته باشند.

در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت توسعه‌گری پردیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، بند بند مفاد تفاهم طرح هاب (مرکز منطقه‌ای) شتر به منظور رفع موانع احتمالی و کمک به شتاب‌بخشی به روند اجرای تفاهم‌نامه مورد بررسی قرار گرفت.

مشاور ارشد شرکت پردیس، نماینده شرکت پردیس در استان، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیران کل جهاد کشاورزی، دامپزشکی و منابع طبیعی و آبخیزداری نیز در این جلسه حضور داشتند.