? مهندس سید مجتبی علوی مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در حاشیه ملاقات با تعدادی از شوراهای اسلامی و شهرداران استان سخن می گفت، تصریح کرد: شهرداران اگر به فکر آینده ای خوب برای شهر و شهرداری و اداره مطلوب آنها هستند باید به موضوع منابع انسانی و ‌درآمدهای پایدار توجه ویژه ای داشته باشند تا وضعیت فعلی این حوزه متحول شود.

سید مجتبی علوی مقدم با بیان اینکه توجه به تربیت نیروهای تخصصی می تواند شهرداری ها را متحول کرده و ثروت، درآمد و اشتغال ایجاد نماید، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد حضور برخی نیروهای غیرمتخصصی در شهرداری ها هستیم که جای افراد متخصص را گرفته اند که می توانند با تعریف و اجرای طرح های درآمدزا و اشتغال زا و پروژه های زیرساختی و اجرا و اتمام پروژه با کیفیت مطلوب و هزینه کمتر؛ برای شهر مفید باشند.

وی با اشاره به مشکلاتی که حضور نیروی انسانی مازاد برای شهرداری ها ایجاد نموده، گفت: شهرداران مسوول استخدام نیروهای بدون صلاحیت و بی تخصص از روی دلسوزی نیستند و باید از بکارگیری حتی یک نفر خارج از ضوابط قانونی جلوگیری شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی خراسان جنوبی با تاکید بر قانون گرایی در اداره شهر و شهرداری، رعایت کامل طرح های جامع و تفصیلی را از مصادیق قانون گرایی شهرداران ذکر نمود و تصریح کرد: شوراها و شهرداری ها باید از فروش ارزش های زیست محیطی شهر جلوگیری و “شهر زیست پذیر” را تعریف و برای تحقق آن تلاش نمایند.

علوی مقدم همچنین با بیان اینکه طولانی شدن زمان اتمام پروژه های شهرداری ها باعث از بین رفتن اعتماد مردم به شورا و شهرداری می شود بر مدیریت زمان درپروژه های شهری براساس خواسته های مردم، اولویتهای شهر و منابع مالی موجود و پایان آن درمهلت مقرر تاکید نمود و گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام مورد نیاز شهروندان باید از اولویتهای اصلی مدیریت شهری باشد و در عین حال از افتتاح بی رویه پروژه در شهر پرهیز نمود.

وی اضافه کرد: پاسخگویی به اعتماد شهروندان و رای مردم، تبلیغات دروغین و پنهان کاری نیست بلکه ترجیح دادن منافع شهروندان بر منافع فردی و گروهی، رعایت عدالت و پرهیز از تبعیض، ‌توجه به مناطق و محلات محروم شهر،‌ هزینه کرد صحیح اعتبارات و برطرف ساختن نیازهای مردم با اجرای پروژه های مورد نیاز آنهاست.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله