#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی، ساماندهی کودکان کار و سالمندان، پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، همکاری بین بخشی و مشارکت فراگیر تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی را می‌طلبد.

 جواد قناعت در پیامی به مناسبت “هفته بهزیستی” به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که “نگهداری از معلولین و عقب‌افتادگان و کودکان و بزرگانی که از سلامت جسمی برخوردار نیستند، یکی از بزرگترین صدقات و حسنات است. البته بهزیستی کشور، میداندارِ این کار مهم است، اما من به همه ملت عزیزمان عرض می‌کنم؛ برای اینکه این کار سامان بگیرد، همه باید احساس مسئولیت کنند”.

وی ادامه داد: ۴۲ سال پیش، به همت شهید والامقام دکتر محمدعلی فیاض‌بخش و به منظور تحقق اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی، نهادی در ایران اسلامی شکل گرفت که وظایف خطیری در زمینه حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمند، تامین امکانات پیشگیری از معلولیت‌ها، تدارک تجهیزات توان‌بخشی حرفه‌ای و اجتماعی به معلولین جسمی – حرکتی و روانی، تجدید تربیت منحرفین‌ اجتماعی، نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و حمایت از معلولین و سالمندان نیازمند را به‌طور ویژه در دستور کار قرار داد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مرور عملکرد این سازمان حمایتی در مباحث پیشگیری، مداخله و درمان معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، به‌خوبی بیانگر توفیق این اصلی‌ترین نهاد دولتی متولی رفاه و سلامت اجتماعی کشور در ادای وظایف ساختاری خود طی سالیان گذشته است.

وی افزود: با این وجود، ماهیت پیچیده و چندوجهی پدیده آسیب‌های اجتماعی، نگهداری از معلولین و افزایش سطح توانمندی آنها متناسب با نیازهای روز، حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی، ساماندهی کودکان کار و سالمندان، پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی همکاری بین بخشی و مشارکت فراگیر تمامی بخش‌های دولتی و غیردولتی را می‌طلبد.

قناعت ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد تشکیل سازمان بهزیستی به مدیران، کارشناسان، مددکاران، مشاوران و نیز حامیان و فعالان بخش غیردولتی این حوزه که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری به موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها می‌پردازند، اظهار امیدواری کرد با نگاه به آینده و محور قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب، اسناد توسعه‌ای کشور و سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی در این سازمان بسیار تاثیرگذار در حفظ سلامت جامعه، شاهد توسعه روزافزون نشاط اجتماعی در ایران اسلامی به‌ویژه استان خراسان جنوبی باشیم.

۲۵ تیر (روز بهزیستی و تامین اجتماعی) تا ۳۱ تیر هفته بهزیستی نام دارد.