ساعت ۰۹:۰۰ صبح، نمازخانه استانداری خراسان جنوبی مهیای یک نشست ویژه است، دیدار مردمی دکتر قناعت استاندار با جمعی از مردم که از چندی پیش برای حضور در این گفتگوی چهره به چهره از طریق مرکز سامد-۱۱۱- درخواست ملاقات کرده اند.
?شماری از مدیران هم متناسب با درخواست های رسیده به سامد، به این نشست دعوت شده اند. میزها برای استقرار مدیران و کارشناسانی که آنها را همراهی می کنند، کنار هم چیده شده و فضایی هم برای گفتگوی راحت و بی دغدغه مردم با دکتر قناعت تعبیه کرده اند.
?بنری با رنگ نیلی پشت زمینه این فضا چشم نوازی می کند، مزین به کلام دلنشین امام حسین(ع) که؛ “اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ / نیازهای مردم به شما از نعمت های خداوند بر شماست، پس از نعمت ها ملول نشوید (و آن ها را برآورده سازید) و گرنه از دست می روند. و چه نیکو انتخابی!!
?مراجعین دو به دو در حال گفتگویند و درد دل مدیران هم از حال و هوای شلوغی و ترافیک کار در این روزهای پایانی سال است.
?عقربه ها که از ۸ گذشته اند به دقیقه ۵۹ می رسند که استاندار هم از راه می رسد و برنامه رسمیت می یابد و دیگر از آن همهمه ها خبری نیست.
?مراجعین، یک نفر یک نفر فراخوانده می شوند و با فراغ بال با نماینده عالی دولت در استان به درد دل می نشینند، یکی برای تأمین جهیزیه فرزندش استمداد می طلبد، آن یکی کارآفرین است و از کم توجهی ها و بی مبالاتی ها می گوید، دیگری متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال است و آن دیگر خسته از بالا و پایین رفتن های مکرر از پله های بانک، تسریع در روند پرداخت وامش را مطالبه می کند، و بعدی هم که سقفی بر سر ندارد، ناتوان از پرداخت حق السهم خود در طرح ملی مسکن، تسهیل شرایط را خواهان است و می خواهد که با اصلاحاتی در روند اجرای کار، آرزوی خانه دار شدن مردم را از محالی خارج کنند.
?متناسب با وقت پیش بینی شده ۲۰ نفر برای این برنامه دعوت شده اند، تأکید هم بر این است که سقف بسته نماند و دیگرانِ منتظرِ این دیدار را هم تلفنی به نشست امروز دعوت کنند، … و این اتفاق هم می افتد.
?دیدارهای مردمی در اولویت برنامه های دولت
?گفتگوها به درازا می کشد که صدای اذان، گذشت زمان را به همه یادآور می شود، وقفه ای به حد ادای فریضه لازم است، لذا دیدار برای لحظاتی متوقف می شود و بعد از نماز، دوباره شروع گفتگوها، و فرصتی که برای مردم لحاظ شده تا ساعت ۱۴ ادامه می یابد.
?دکتر قناعت در راستای تحقق اصلی ترین دغدغه دولت سیزدهم و بحث اولویت دادن به مطالبات مردمی از طریق دیدارهای چهره به چهره و حتی میدانی، موضوع ملاقات ها را به طور ویژه در دستور کار قرار داده است.
?علاوه بر این سومین ملاقات عمومی که در نمازخانه استانداری برگزار می شود، استاندار با حضور مکرر در نمازجمعه، مساجد و حاشیه جلسات و بازدیدها فرصتی را برای بودن در جمع مردم اختصاص می دهد، در سفرهای شهرستانی با آنها به طور مستقیم به گفتگو می نشیند، با نمایندگان اقشار و گروه های مردمی نشست های ویژه برگزار می کند و با حضور در مرکز سامد، به صورت تلفنی البته بی واسطه با مردم همکلام می شود و حتی یک روز و در برنامه ای که قرار است باز هم تکرار شود، با سوار شدن به اتوبوس درون شهری ، فرصتی را برای شنیدن درد دل های مردم اختصاص داده است.
?تأکید استاندار بر جدیت مدیران در پیگیری مشکلات مردم! دیدارهای مردمی و دهگردشی ها را در اولویت برنامه های فرمانداران در شهرستان ها قرار داده و حتی چهار معاون او هم از این قاعده مستثنی نشده اند.
?دکتر قناعت در ستاد استانداری تأکید نموده تا ملاقات های مردمی نیز در حوزه های تخصصی برگزار گردد؛ دیدارهای هفتگی کارکنان دستگاه های اجرایی با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، نشست نمایندگان اقشار و گروه های مردمی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، اختصاص روزی ویژه به مراجعات تولید کنندگان و سرمایه گذاران و مدیران حوزه اقتصادی در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نشست های مکرر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با پیمانکاران و جامعه هدف خود در بخش های مختلف، تنها بخشی از ملاقات های مردمی است که در محیط کار رقم می خورد، حالا به این نشست ها، اگر دیدارهای میدانی بی واسطه در دهگردشی ها و سفرهای شهرستانی معاونین را هم اضافه کنیم، جایگاه مردم در این دستگاه و در این دولت به خوبی مشخص می گردد.
?ملاقات مردمی استاندار تمام می شود، و دکتر قناعت می رود تا در دفتر کار خود، مهیای رسیدن مهمانی از مرکز کشور شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور