#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)  خراسان جنوبی میزبان چهار شهید گمنام می‌شود.

غلامرضا فلاحی در نشست کارگروه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: شهدای گمنام روز یکشنبه ۱۲ دیماه در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند مورد استقبال و تشییع عمومی در سطح شهر بیرجند قرار خواهند گرفت و به معراج شهدا انتقال خواهد یافت.

وی ادامه داد: این شهدا در عملیات‌های کربلای پنج، بدر و والفجر به شهادت رسیدند که در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در هوا فضای سپاه انصارالرضا(ع)، پایگاه شکاری شهید حسینی ارتش و دهستان چاهداشی نهبندان به خاک سپرده می‌شوند.

فلاحی یادآور شد: هر کدام از مساجد و شهرستان‌های خراسان جنوبی که درخواست آیین واع برای شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند آمادگی وجود خواهد داشت.

وی در ارتباط با برخی یادواره‌های شهدا که هنوز عملیات عمرانی آن به پایان نرسیده تاکید کرد: متولیان نسبت به تعهداتشان در این زمینه اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: نباید یک پایگاه شهدای معنوی به جایی تبدیل شود که مشکلات اجتماعی ایجاد شود بلکه به عنوان یک اولویت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در بحث دانشنامه دفاع مقدس استان اقدامات خوبی انجام شده است همه دستگاه‌های اجرایی در دفاع مقدس نقش داشتند که امیدواریم در تکمیل مداخل همکاری لازم را داشته باشند.

فلاحی در ادامه تصریح کرد: اگر به اندازه‌ای که دشمن اهمیت و نقش دفاع مقدس را درک کرده ما هم به همان میزان توجه داشته باشیم اقتداری دوچندان خواهیم داشت.