رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با بیان اینکه امسال ۹ رشته جدید به مراکز علمی کاربردی خراسان جنوبی اضافه شده است، افزود: این مراکز در ۴۲ رشته کاردانی و ۲۱ رشته کارشناسی ناپیوسته ارائه خدمات خواهند داشت.

رییس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: اگر بخش خصوصی توانمند در استان متقاضی آموزش رشته‌های تخصصی کاربردی باشد ما برای ایجاد مراکز علمی کاربردی و رشته‌های تخصصی جدید با آنها همراهی می‌کنیم.

ابوالفضل فورگی نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: باید آموزش‌ها به سمتی برود که بر مبنای نیاز جامعه باشد و ما به عنوان دانشگاه علمی کاربردی مهارت‌های خاص را آموزش می‌دهیم.

وی اظهار داشت: مهارت‌های عام در دانشگاه فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود و مهارت‌های خاص در دانشگاه علمی و کاربردی آموزش داده می‌شود و ما بر روی آموزش موارد خاص که توسط بخش خصوصی مورد نیاز است تمرکز داریم.

رییس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی بیان کرد: گرایش به آموزش‌های نظری در جامعه وجود دارد در حالی که نیاز اشتغال جامعه با آموزش مهارتی محقق می‌شود و بازار کار به رشته‌های عملی نیازمند است و دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی است.

فورگی نژاد گفت: آموزش‌های این دانشگاه در محیط کار انجام شده و در خراسان جنوبی یک مرکز علمی و کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کردیم که در خصوص تخصص‌های مورد نیاز آنجا آموزش ارائه می‌کند.

وی  افزود: همچنین چهار مرکز شهرداری در استان داریم که در حیطه وظایف شهرداری‌ها آموزش ارائه می‌کنند و اگر صنعت بزرگ و بنگاه اقتصادی بزرگی در استان تمایل به آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی داشته باشد آمادگی ارائه این آموزش‌ها وجود دارد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی گفت: در مهر ماه سال جاری هشت مرکز در استان پذیرش دانشجو دارند که پنج مرکز در شهرستان بیرجند و سه مرکز در شهرستان‌های سرایان، اسدیه و بشرویه است.

فورگی نژاد افزود: ۴۲ رشته کاردانی و ۲۱ رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته است که در دانشگاه علمی و کاربردی خراسان جنوبی ارائه می‌شود و در مجموع ۶۳ رشته در مهرماه ۹۹ پذیرش دانشجو داریم.

وی اظهار داشت: رشته‌های جدید بیشتر بر مبنای نیاز بوده و اگر رشته گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی ایجاد شده با توجه به وجود مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در آن مرکز است.

وی یادآور شد:رشته «اچ اس ای» یک رشته درخصوص ایمنی است که در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شده که مورد نیاز آن مجموعه است و در ایجاد رشته‌های جدید تلاش شده که در محیط کار، آموزش داده شود.