پویش نقاشی همگانی با عنوان “همکلاسی شهیدم” به مناسبت بزرگداشت شهادت سه دانش‌آموز در واقعه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز، با حضور گسترده دانش‌آموزان در بیرجند آغاز شد.

مراسم آغاز این پویش به همت حوزه هنری خراسان جنوبی و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند روز سه‌شنبه در هنرستان سهام خیام بیرجند برگزار شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم گفت: آنچه ما را بیش از پیش به هم پیوند می‌دهد، مظلومیت افراد در اتفاقات اخیر و شهادت تعدادی از دانش‌آموزان با اقدام تروریستی کور در شیراز است.

مجید کریمیان با اشاره به اینکه اقدامات دشمن سبب همبستگی بیشتر ملت ایران شده است افزود: تولید آثار هنری در حمایت از شهدای مظلوم و محکوم کردن اقدام کوردلانه دشمن می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این مقطع زمانی داشته باشد.

وی گفت: جامعه دانش‌آموزی به‌طور خودجوش پای کار هستند تا در حوزه‌های مختلف گرافیک، نقاشی و محتواهای هنری در محکوم کردن این اقدامات کوردلانه سهیم باشند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی اضافه کرد: برترین آثار پویش نقاشی “همکلاسی شهیدم” در قالب نمایشگاه میدانی همزمان با ۱۳ آبان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین برترین‌های این پویش همگانی با رای هیات داوران تجلیل خواهند شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور