?استاندار خراسان جنوبی از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای سرمایه گذاری در استان خبر داد.
دکتر قناعت با اعلام این خبر به تشریح نتایج دیدار خود با حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در این دیدار، ضمن اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی، بر اینکه موضوع توسعه صنایع فرآوری در اولویت برنامه های استان قرار دارد، تأکید شد.
?وی با اشاره به برنامه های استان برای جلب و جذب سرمایه گذاران و هلدینگ های اقتصادی بنام، اظهار داشت: ارائه برنامه های حمایتی ویژه و تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری، از مهمترین این اقدامات است.
?به گفته وی؛ اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه برای سرمایه گذاری در زمینه معادن استان خراسان جنوبی از نتایج این دیدار بود.
?استاندار با بیان اینکه موضوع تأمین زمین برای انجام برخی پروژه ها در بعضی از مناطق استان از موارد دیگری بود که در این دیدار مطرح شد، تصریح کرد: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با صدور مجوز تعیین تکلیف ۳ هکتار زمین بابت احداث یک باب مجتمع آموزشی در راستای تأمین فضای آموزشی مورد نیاز شهر بیرجند موافقت کرد.
?قناعت از اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأمین زمین مورد نیاز برای احداث مراکز درمان بستر استان نیز خبر داد.
?وی با اشاره به پیگیری هایی که در حوزه وزارت بهداشت برای احداث این مراکز در برخی شهرها از جمله نیمبلوک، آرین شهر، دستگردان و … صورت گرفته، خاطرنشان کرد: طبق توافق صورت گرفته با سازمان اوقاف،استان مکلف شد در ازای این ۷ قطعه زمین تحویلی برای احداث مراکز درمان بستر، خدماتی به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ارائه نماید.
?استاندار با اشاره به موقعیت جغرافیایی خراسان جنوبی و واقع شدن این استان در مسیر دو کریدور اصلی کشور که عبور میلیون ها مسافر را در سال به همراه دارد، گفت: با مشارکت استانداری خراسان جنوبی و سازمان اوقاف و امور خیریه، زیرساخت های رفاهی در بقاعی که به عنوان میقات الرضا(ع) شناخته شده اند، تأمین می شود.
?قناعت ادامه داد: مسجد حضرت ابالفضل(ع) نهبندان، امامزاده زیدبن محمدقاینات، امامزاده محمد ابراهیم فردوس، امامزادگان باقریه و … از جمله بقاعی هستند که در مسیر تردد زائران ثامن الحجج (ع) واقع شده اند و می بایست از زیر ساخت های لازم برای رفاه زائران، مسافران و مجاوران برخوردار باشند.
?وی از سفر قریب الوقوع حجت الاسلام و المسلمین خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به استان هم خبر داد و گفت: در این سفر شرایط از نزدیک رصد شده و برای بهره برداری از ظرفیت های سازمان اوقاف در استفاده از پتانسیل های خراسان جنوبی برنامه ریزی خواهد شد.
?شایان ذکر است: این دیدار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان انجام شد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور