#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان متوسطه خراسان جنوبی تا دیروز ، حداقل یک دز واکسن دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ۵۸ هزار و ۷۴۳ دانش آموز دوره۸۰ درصد دانش آموزان متوسطه واکسن دریافت کردند متوسطه واکسن کرونا را دریافت کرده اند که از این تعداد ، ۱۹ هزار و ۶۵۲ دانش آموز هر ۲ دُز را دریافت کرده و مابقی یک دُز را تزریق کرده اند.

محمدعلی واقعی با اشاره به دریافت قریب ۹۳ درصد واکسن کرونا توسط فرهنگیان خراسان جنوبی، افزود: ۷ درصد باقی مانده اکثراً معلمانی هستندکه به دلیل بیماری، از دریافت واکسن به توصیه پزشکان معاف شده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه برای پالایش و کنترل واکسیناسیون فرهنگیان، ارائه کارت واکسیناسیون به مراکز آموزشی و اداری الزامی است، گفت: برای این منظور دستور العملی با توجه به آیین سازمان اداری و استخدامی تنظیم شده و به مراکز آموزشی، مدارس و ادارات ارسال شده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، افزود: تمام کارکنان آموزشی واداری استان می‌توانند بامراجعه به وب سایت «vaccinecard.salamat.gov.ir» نسبت به دریافت کارت واکسیناسیون اقدام نمایند.

به گفته وی، بر اساس دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا، از حضور کارمندانی که حداقل یک دوز واکسن کرونا دریافت ننموده اند در محل کار جلوگیری به عمل آمده و در مورد کارمندانی که بدون دریافت واکسن در محل کار حضور می‌یابند، به جز مواردی که به تجویز پزشک دریافت واکسن زیان بار تشخیص داده شود؛ مطابق مصوبه سومین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اقدام خواهد شد.