معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در زمینه واحدهای تولیدی گفت: برای واحدهای تولیدی فعال سیاست حمایت تثبیتی در نظر گرفته و در مجموعه استان نیز تدوین شده است.

 جواد اشرفی  در بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی واقع در شهرک صنعتی بیرجند افزود: بر این اساس از واحدهای فعال حمایت می‌شود تا بتوانند طرح‌های توسعه خود را انجام دهند و در حوزه اشتغال نیز افزایش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به دنبال احیا و بازآفرینی واحدهای تولیدی و صنعتی است گفت: امروز در راستای نهضت احیای واحدهای تولیدی از سه نوع واحدهای فعال، نیمه‌فعال و تعطیل شهرستان بیرجند بازدید شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی درخصوص واحدهای تولیدی نیمه‌فعال اظهار داشت: همه دستگاه‌های تخصصی تلاش می‌کنند تا واحدهای نیمه‌فعال خراسان جنوبی به ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی خود برسند و تمامی مشکلات آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح می‌شود.

وی به واحدهای تعطیل و راکد استان اشاره کرد و افزود: برای فعال کردن این واحدها نیازمند یک برنامه ویژه در راستای نهضت احیای واحدهای تولیدی هستیم و امروز در این بازدید در نشست با سرمایه‌گذاران دلایل تعطیلی این واحدها بررسی شد.

اشرفی گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های حمایتی موجود در استان اعم از تبصره ۱۶، این واحدهای تعطیل به چرخه تولید بازگردند و شاهد یک تحول در احیای این واحدها باشیم.

وی با اشاره به کمک رسانه‌ها به چرخه بازآفرینی و مهندسی مجدد واحدهای تولیدی استان گفت: این موضوع نیازمند کمک و خرد جمعی است تا با کمک همه دستگاه‌ها و حمایت‌های استان بتوانیم طی یک سال آینده بخش زیادی از واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌فعال را احیا کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی از واحدها در حوزه سازه‌های فلزی فعالیت دارند افزود: این واحدها از نحوه رفتار برخی مسوولان در گذشته گلایه داشتند اما امروز به سراغ آنها آمدیم قبل از اینکه مراجعه‌ای به ما داشته باشند.

وی بیان کرد: برخی واحدها در حوزه مصنوعات چوبی فعالیت داشتند که برای حمایت و توسعه فعالیت آنهان برنامه‌ریزی‌هایی خواهیم داشت.

اشرفی با بیان اینکه واحدهای فعال در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی از ظرفیت‌های خاص استان است گفت: وظیفه داریم روحیه امیدآوری را ترویج دهیم و به سمت واحدهای تولیدی برویم.

وی تاکید کرد: نظام حل مساله باید به گونه‌ای باشد که قبل از به وجود آمدن چالش به سمت واحدهای تولیدی برویم و بگوییم که برای فعال شدن آنها آمادگی داریم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور