استاندار خراسان جنوبی گفت: رمز اصلی شکست‌ناپذیری انقلاب و نظام اسلامی، پشتوانه مردمی است و مردم ما همیشه همدل و همراه نظام بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در دیدار مسوولان استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت آغاز دهه فجر اظهار داشت: وحدت و یکپارچگی در اقوام مختلف، وحدت در صفوف مسلمانان شیعه و سنی، رابطه عمیق و معنوی بین امام و امت، رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری از دیگر رموز شکست‌ناپذیری انقلاب اسلامی است.

وی ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران ۴۴ سال افتخار و فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده‌ است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شعار محوری دهه فجر سال ۱۴۰۱ “ایران استوار، ۴۴ سال افتخار” است، آن را شعار زیبنده و زیبا توصیف و اضافه کرد: در این مدت در اتاق‌های فکر دشمن و آمریکای جهانخوار و استراتژیست‌های آمریکایی که در حوزه‌های نظامی، دانشگاهی و علمی غرب کار می‌کنند از همه ابزار و توطئه‌ها استفاده شد که بتوانند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی و کشور را بگیرند ولی نتوانستند.

وی با بیان اینکه دنیا منتظر است ببیند که عاقبت تقابل بین جهان کفر به سرکردگی آمریکا و جهان اسلام با محوریت ایران اسلامی چه می‌شود؟ افزود: آمریکا با یارگیری‌هایی که در داخل کشور انجام داد متاسفانه توانسته برخی خواص، سلبریتی‌ها و ورزشکاران را در حوزه‌های مختلف جذب کند و سر بزنگاه به میدان بیاورد تا علیه آرمان‌های انقلاب و نظام و به نفع دشمن حرکت کرده و شعار بدهند.

قناعت گفت: هدف از همه این یارگیری‌ها این بوده که در نهایت بتوانند سرنگونی نظام را رقم بزنند یا حداقل شاهد استحاله شدن نظام از درون باشند یا نظام جمهوری اسلامی از آرمان‌های خود که مبتنی بر انقلاب اسلامی است، دست بردارد.

وی تقابل بین جبهه کفر و ایران اسلامی را جدی خواند و افزود: هر سال شاهد جدی‌تر شدن این تقابل بین جهان اسلام و آمریکا هستیم و جامعه جهانی هم موضوعات را دنبال می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: دشمنان همه توطئه‌هایی که به فکر بشر می‌رسید را علیه ما طراحی کرده‌اند اما موفق نشدند این دفعه نیز از تمامی ابزار استفاده شد که مقام معظم رهبری از آن به عنوان جنگ ترکیبی یاد کرده‌اند و دشمنان اختلاف بین صفوف مسلمین، اختلاف بین اقوام مختلف و تجزیه ایران را در جنگ ترکیبی دنبال می‌کنند.

وی رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب را از عوامل اصلی خنثی شدن توطئه های دشمنان برشمرد و گفت: معظم له شخصیتی آگاه، معتقد، دانا، حکیم، مسلط بر همه امور، بسیار اهل مطالعه و در برابر قشرهای مختلف صاحبنظر هستند لذا یکی از رموز حفظ انقلاب ما زیرکی و رهبری داهیانه ایشان است.

قناعت تصریح کرد: اهل قلم و فن در زمینه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی کار کنند و مقایسه‌هایی با دوران پهلوی انجام دهند تا تفاوت‌های چهار دهه اخیر نسبت به دوران قبل از انقلاب بازگو و تبیین شود.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب که آمریکا تمام قد در کنار شاهان کشور بود، به چه پیشرفت‌هایی دست یافتند و چه خدمات اجتماعی به مردم ارائه دادند؟ امروز که دست ما را بستند، توطئه و تحریم کردند به چه پیشرفت‌هایی رسیدیم که باید این دوران‌ها با هم مقایسه و تبیین شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین در مقایسه با کشورهای منطقه و در رقابت بین کشورهای منطقه در کجا قرار داریم و باید برای مردم تبیین شود که در مقایسه با کشورهای منطقه به چه پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به جوانان و متخصصان خود ماهواره تولید می‌کند که در فضا قرار می‌گیرد اما شبهه‌افکنی‌هایی از سوی آمریکا در تضاد با این موضوع است.

قناعت اظهار داشت: در شرایط تحریم که اجازه ورود هیچ دانش فنی به کشور نبوده به توفیقاتی در زمینه‌های تولید ماهواره دست پیدا کردیم و کمترین اتکا را به خارج داشتیم.

وی گفت: صنعت فضایی کشور بدون استثنا بومی است اما دشمن زیرکانه تلاش دارد این موفقیت‌ها را کوچک بشمارد، در مقابل برخی کاستی‌ها را بزرگنمایی کند تا از این طریق بر افکار عمومی تاثیر بگذارند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای نظام و انقلاب با زبان‌های مختلف و براساس سلایق مختلف برای مردم تشریح و تبیین شود افزود: دشمن علیه ما جدی کار می‌کند و پیروزی نه از آن جبهه‌ای که قدرت بیشتری دارد بلکه از آن جبهه‌ای است که پایدارتر، مقاوم‌تر و اشرافیت آن بر امور بیشتر است.

وی گفت: برای مقاوم بودن باید نقاط ضعف و قوت را احصا کنیم و برای رفع نقاط ضعف تلاش کنیم زیرا دشمنان به دنبال این هستند که مردم را از حاکمیت جدا کنند و یکی از اقدامات جدی ما باید حل مشکلات مردم در راستای امیدآفرینی باشد.

قناعت با اشاره به اینکه مدیریت رسانه‌های جهان در دست دشمنان بوده و توفیقات ما در این زمینه کم است افزود: دشمنان به دنبال این هستند که بین امام و امت فاصله ایجاد کنند و این از موضوعاتی است که ما باید هوشمندانه بر روی آن کار کنیم.

وی بیان کرد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که هر توطئه‌ای انجام می‌دهند فردی جلوی کار را می‌گیرد و آن فرد مقام معظم رهبری هستند، در جریانات اخیر نیز شعارها و حمله به سمت رهبری بود و دشمنان فهمیدند اگر بخواهند موفقیتی برای خودشان رقم بزنند باید این کانون و مرکز زده شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید تلاش کنیم که سمت و سوی شعار دشمنان به سمت مرکز مدیریت جهان اسلام یعنی ولایت و مقام معظم رهبری نباشد و اگر مواردی هست به سمت ما مسوولان سوق داده شود و از جمله کارهایی است که باید مدبرانه انجام شود.

وی اظهار داشت: با مدیریت جریان ناب انقلاب تاکنون کشور یکپارچه حفظ شده و برای اینکه این یکپارچی حفظ بماند و تقویت شود نباید بگذاریم در بین مسلمین و اقوام مختلف تفرقه و اختلاف بیفتد از طرفی در راستای حل مشکلات مردم توفقیات خوبی در زمینه اقتصاد رقم بزنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این دیدار گفت: امیدواریم بیش از پیش همه شما مسوولان در اجرای برنامه‌ها و منویات نظام جمهوری اسلامی در خدمت به نوع بشر و مردم عزیز موفق باشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: امید است که طرح‌ها و برنامه‌های شما کارساز باشد و در اجرا و عمل، مسوولان بیش از پیش در جهت رفع معضلات و مشکلات مردم حداکثر تلاش خود را به کار گیرند.

همزمان با آغاز دهه فجر مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود امام راحل به میهن نیز با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استان و قشرهای مختلف مردم در میدان امام خمینی (ره) بیرجند برگزار شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور