فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: پیشتاز بودن در عرصه علمی مهمترین انتظار از بسیج دانشجویی است و دانشجویان بسیجی باید در جهاد علمی سرآمد باشند.

 سردار محمدرضا مهدوی  در آیین تکریم و معارفه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی که با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در دانشگاه بیرجند برگزار شد، افزود: دانشجویان بسیجی باید مباحث علمی را جدی بگیرند تا در عرصه جهاد علمی بتوانیم مقابل استکبار بایستیم و به خودباوری و خوداتکایی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه جهاد علمی، کشور را به استقلال می‌رساند اظهار کرد: توجه به معنویت، اخلاق مداری و مطالبه گری منطقی از شاخصه‌های بسیج دانشجویی است که امیدواریم با فعال شدن اتاق فکر و هیات‌های اندیشه ورز، گام‌های بزرگی برداریم زیرا به پیشرفت علمی و رسیدن به قله‌ها کمک می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: محیط دانشگاه یکی از کانون‌هایی است که دشمن به آن دلبسته و همواره مورد توجه بوده زیرا از زوایای مختلف قابل بحث است.

وی ادامه داد: دانشگاه چون منشأ فکر و اندیشه و تحول است و آینده کشور را تضمین می‌کند همواره مورد توجه دشمنان، دوستان و حاکمیت کشور بوده است.

سردار مهدوی گفت: دانشگاه همواره مورد مناقشه و زورآزمایی بین گروه‌ها و جریان‌های مختلف بوده تا از این محیط به نفع خودشان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه دانشجو در دانشگاه یک گام به عرصه مدیریتی کشور نزدیک می‌شود افزود: امروز ایران به وجود مدیران متعهد و انقلابی نیاز دارد و بلکه نگاه جهان اسلام به ایران اسلامی است لذا باید در دانشگاه انسان‌هایی تربیت شوند که منشأ تحول باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: البته تشکل‌های فعال در عرصه دانشگاه هر کدام در جایگاه خود در این تحول نقش دارند اما بسیج دانشجویی هم تلاش کرده تا با تفکر بسیجی و روحیه انقلابی در این آینده سازی نقش موثری را ایفا کند و در این عرصه موفقیت‌های خوبی وجود دارد.

وی افزود: آنچه امروز شاهد هستیم در مقایسه با ۴۰ سال‌ گذشته تحولاتی است که باعث بیداری ملت‌ها شده و قدرت‌های پوشالی بزرگی که اموال کشورها را به یغما بردند و ملت‌ها را استثمار کردند، رسوا شده‌اند.

سردار مهدوی گفت: اتحاد کشورهای محور مقاومت در منطقه، استکبار جهانی را منزوی کرده و چهره پوشالی صهیونیسم را به دنیا نشان داده که همه اینها محصول روحیه انقلابی در دانشگاه است.

وی اضافه کرد: دانشگاه قبل از انقلاب اینگونه نبود و تاریخ گواهی می‌دهد آن زمان چه وضعیتی داشت زیرا همه اقشار نمی‌توانستند وارد دانشگاه شوند ولی امروز به دلیل ایستادگی و مقاومت هر آنچه اراده کنیم می‌توانیم انجام دهیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی گفت: پیشرفت‌های علمی در عرصه‌های مختلف، ثمره روحیه انقلابی و کار جهادی است که باعث شده به این سمت و سو حرکت کنیم لذا دانشجویان در فناوری، علم و پیشرفت بسیاری از قله‌ها را در نوردیدند و با اکثر کشورهای دارای سابقه ۱۰۰ ساله رقابت می‌کنند.

وی افزود: بسیج دانشجویی در این فرایند همواره رسالت انقلابی خود را حفظ کرده و نقش بنیادی به سمت دانشگاه اسلامی داشته لذا در پرورش مدیران انقلابی موثر بوده است.

سردار مهدوی گفت: شاخصه‌هایی که همواره در بسیج دانشجویی مورد توجه بوده ولایتمداری، روشن بینی، هوشیاری، تحلیل درست، به موقع و موضع گیری‌ها در فراز و نشیب‌های انقلاب است.

وی اظهار کرد: همواره نفوذی‌ها به دنیال ایجاد پایگاه در دانشگاه بوده‌اند و در مقابل این فعالیت‌ها، بسیج دانشجویی نقش موثری داشته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌ جنوبی افزود: ارائه طرح‌های علمی به کشور انتظار مهم از مسئول جدید بسیج دانشجویی استان است.

در این آیین با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور، مسئولان دانشگاه‌ها، جمعی از اساتید و دانشجویان “هادی ایمانی” به عنوان مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی معرفی و از خدمات “مصطفی موسوی زاهد” مسئول قبلی قدردانی شد.