معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شهیدان معلم ما در همه تاریخ بوده‌اند و عزت جمهوری اسلامی از صبر خانواده شهدا است.

علی سلاجقه روز پنجشنبه بدو ورود به خراسان جنوبی با حضور در منزل شهید حسین یوسفی هریوند از شهدای تازه شناسایی شده در بیرجند افزود: همه دارایی و امنیت کشور مرهون خون پاک شهدا و ایثارگری مجاهدان است.

وی با اشاره به اینکه حضور در جمع خانواده شهدا افتخار است اظهار داشت: مسوولان سرکشی از خانواده شهدا را مورد توجه قرار دهند زیرا والدین مکرم شهدا یادگاران انقلاب اسلامی هستند که وجودشان مایه خیر و برکت است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تکریم و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران مورد تاکید دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور است که باید همواره به آن توجه شود.

شهید حسین یوسفی هریوند از شهدای عملیات خیبر در سال ۱۳۶۲ است که پیکر مطهرش پس از ۳۹ سال با آزمایش DNA شناسایی شد و به آغوش خانواده‌اش بازگشت.

پیکر این شهید دفاع مقدس سوم مهر امسال همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با حضور گسترده مردم در بیرجند تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز با استقبال استاندار خراسان جنوبی وارد این استان شد و بدو ورود با حضور در گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی و دیدار با کارکنان، افتتاح پروژه هوشمندسازی حفاظت و پایش الکترونیکی مناطق تحت مدیریت (دوربین و پهپاد)، بررسی و تشخیص بیماری‌ها و امداد و نجات حیاط وحش، بازدید از مناطق حفاظت شده و دیدار با محیط بانان همچنین بازدید از کارخانه کویر تایر به عنوان اولین تولیدکننده تایر سبز و شرکت تایرسازی دانش‌بنیان در کشور از برنامه‌های این سفر یک روزه است.