#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

فرماندار فردوس گفت: برگزاری هرگونه مراسم خارج از چارچوب‌های تعیین شده و در فضاهای غیرمجاز ممنوع است و با آن برخورد می‌شود.

حمید حلاج مقدم روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان فردوس افزود: اعمال قانون و ایجاد محدودیت برای اماکن مجوزدار در برگزاری مراسم در سطح شهر ممکن است موجب شود مردم به سمت برگزاری مراسم خود در مکان‌های غیرمجاز بروند لذا باید با همفکری این موضوع را مدیریت کنیم.

وی گفت: ازدواج و مراسم آن براساس سنت دینی ما واجب است و نباید تعطیل شود اما به لحاظ شرایط اقتصادی و همه‌گیری کرونا از مردم می‌خواهیم تا حد امکان این مراسم را برگزار نکنند و در صورت لزوم با حداقل مهمان‌ها و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مکان‌های دارای مجوز برگزار شود.

فرماندار فردوس بیان کرد: مردم می‌توانند هزینه‌های اضافی که در این گونه مراسم هزینه می‌شود را در امور خیریه و کمک‌های مومنانه و نیز کمک به زوج‌های جوان صرف کنند.

وی انتخابات را یکی از مهمترین رویدادهای کشور عنوان کرد و گفت: با پیش بینی‌های ستاد انتخابات کشور، استان و شهرستان به منظور رعایت شرایط و پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری انتخابات، در مناطقی که آمار بالای رای دهندگان را داریم شعب اخذ رای را افزایش داده‌ایم.

حلاج مقدم بیان کرد: ناظران بهداشتی در تمامی شعب مستقر می‌شوند و مردم از این بابت نگران نباشند.

وی افزود: دستورالعمل‌های تبلیغاتی شوراها و ریاست جمهوری به همه نامزدها ابلاغ شده است و نامزدها شوراها و ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری باید در دوران تبلیغات انتخابات این موارد را رعایت کنند تا انتخاباتی پرشور و سالم را داشته باشیم.

فرماندار فردوس گفت: از روز گذشته ممنوعیت تردد بین استانی و شهرستان ابلاغ شده و در حال اجراست اما متاسفانه برخی از مردم علیرغم اعمال جریمه باز هم مسافرت کردند و بعضا در شهرها اتراق می‌کنند که نگران‌کننده است.

وی درخصوص فعالیت روز بازارها و جمعه بازار در شهرستان فردوس گفت: فعالیت روز بازارها و جمعه بازار اسلامیه نیز منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و مسئولیت نظارت برعهده شهرداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

وی اظهار داشت: واکسن تولید داخل نیز طی چند روز آینده وارد مرحله واکسیناسیون عمومی می‌شود که امیدواریم با این روند واکسیناسیون سرعت بیشتری پیدا کرده و طی دو ماه آینده واکسیناسیون همگانی را شروع کنیم.

رییس مرکز بهداشت فردوس گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹ هزار نفر به عنوان مشکوک به کرونا در نظام مراقبت تحت بررسی و درمان قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۱۰ نفر کرونا مثبت تشخیص داده شده‌اند.

محمود حسینی زاده افزود: در این مدت متاسفانه ۷۱ نفر از همشهریان ما بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که ۱۲ نفر از این تعداد فقط از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

وی گفت: سه ماه نخست امسال نیز یک هزار نفر مشکوک به کرونا شناسایی کردیم که از این تعداد ۲۷۹ نفر کرونا مثبت بوده‌اند و با شناسایی اطرافیان آنها این میزان به ۸۷۰ نفر رسیده است.

رییس مرکز بهداشت فردوس تاکید کرد: هرگونه کوتاهی و سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند آسیب بزرگی وارد کرده و جمعیت وسیع را درگیر این ویروس کند.

او گفت: تاکنون چهار هزار و ۷۰۰ دوز واکسن کرونا برای گروه‌های واجد شرایط و با رعایت اولویت‌ها تحویل گرفته‌ایم که از این تعداد چهار هزار و ۱۱۰ نفر دوز اول را دریافت کرده‌اند.

حسینی زاده میانگین سنی مرگ و میر ناشی از کرونا در فردوس را ۸۰.۵ سال اعلام کرد و گفت: به طور میانگین ۸۰ درصد جمعیت ۷۰ سال به بالای شهرستان فردوس تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در صورت تحویل واکسن این ظرفیت را داریم تا روزانه یک هزار دوز واکسن کرونا را تزریق کنیم و طی یک ماه کل جمعیت شهرستان فردوس واکسینه شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردوس نیز گفت: در پیک چهارم کرونا به لحاظ کمبود تجهیزات بخصوص دستگاه‌های اکسیژن‌ساز مشکلی نداشتیم و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اختصاص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و نیز کمک خیرین شهرستان توانستیم دستگاه‌های اکسیژن‌ساز مورد نیاز را تهیه کنیم.

احمد نگهبان افزود: ستاد کرونا شهرستان فردوس با هیچ صنف یا گروهی مشکلی ندارد و باید خودمان کمک کنیم تا زمان انجام واکسیناسیون همگانی از این پیک‌ها با کمترین آسیب عبور کنیم.

رییس بیمارستان حضرت رسول (ص) شهرستان فردوس هم گفت: به دلیل اختصاص یافتن بخشی از این بیمارستان به بیماران کرونایی، مراجعات ما بسیار کاهش یافته و موجب کاهش شدید درآمدهای بیمارستان شده است.

بابک ابراهیمی افزود: مردم و همشهریان ما بدانند فقط طبقه دوم این بیمارستان به بیماران کرونا اختصاص دارد و سایر بخش‌ها استریل و ضدعفونی است و جای نگرانی وجود ندارد.