وعده رئیس جمهور برای تامین جهیزیه افراد نیازمند در مناطق مرزی شهرستان سربیشه که هنگام حضور در دهستان مرزی لانو مطرح شد، کمتر از پنج روز بعد از اولین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت تحقق یافت.

مراسم اهدای این جهیزیه‌ها امروز (چهارشنبه) با حضور جمعی از مسوولان ستادی استانداری و محلی در روستای مرزی لانو برگزار شد.

فرماندار سربیشه در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این تعداد جهیزیه در پی قول مساعد رئیس جمهور در سفر پایان هفته گذشته به خراسان جنوبی و حضور در دهستان مرزی لانو، تامین و امروز توزیع شد.

محمدرضا لکزایی با اشاره به بازدید سرزده رئیس جمهور از دهستان مرزی لانو سربیشه در روز جمعه ۲۵ آذر ماه افزود: در این سفر رئیس جمهور از کارگاه حوله‌بافی در روستای لانو بازدید کرد و در این بازدید یکی از بانوان از آیت الله رییسی درخواست تامین جهیزیه برای دخترش را داشت که این درخواست کمتر از پنج روز محقق شد.

وی اظهار داشت: علاوه بر تامین جهیزیه برای دختر این بانو برای ۱۰ نوعروس دیگر مناطق مرزی شهرستان نیز هدیه رئیس جمهور تامین و ارسال شد.

فرماندار سربیشه ارزش هر سری جهیزیه را ۳۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: هر سری جهیزیه شامل یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و گاز است.

ی به بازدید رئیس جمهور از مجتمع آبرسانی خوشاب سربیشه هم اشاره کرد و افزود: این طرح آبرسانی برای تامین آب ۲۴ روستای نوار مرزی در حال اجرا است.

لکزایی اظهار داشت: فاز نخست این مجتمع برای تامین آب روستاهای (مشوکی و خوشاب) به بهره‌برداری رسید و فاز دوم این مجتمع برای تامین آب ۱۱ روستای دیگر در دست اجراست که طبق هدف‌گذاری تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: فاز سوم این مجتمع هم قرار است در یک‌ سال آینده تکمیل شود.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه ۲۴ آذر ماه وارد بیرجند شد و تا روز جمعه در این استان حضور داشت.

آیت الله رئیسی صبح جمعه با بالگرد راهی مناطق مرزی استان شد و در دهستان «لانو» بخش «دُرح» شهرستان مرزی سربیشه حضور یافت سپس به شهرستان نهبندان رفت و در میان استقبال گسترده مردم در مصلای این شهر سخنرانی کرد.

پرداخت عواید حاصل از سوخت مرزنشینی که چند سال متوقف شده، از درخواست‌های اهالی مناطق مرزی سربیشه و نهبندان بود که رئیس جمهور در دیدارهای مردمی برای پیگیری این درخواست قول مساعد داد.

رئیس‌جمهور در اجتماع مردم نهبندان با اشاره به این درخواست مردم به مسوولان ذیربط دستور داد یک نوبت عواید فروش سوخت به مرزنشینان پرداخت شود و این موضوع در مرکز کشور و استان مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه چهار شهرستان مرزی این استان در مجاورت کشور افغانستان هستند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور