#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: مردم استان می‌توانند اعتراضات یارانه‌ای خود از جمله اعتراض به دهک‌بندی و قطع یارانه را در سامانه حمایت ثبت کنند.

، جواد اشرفی  در ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، اظهار داشت: افرادی که تاکنون یارانه نقدی دریافت کرده‌اند اما در آخرین اقدامات، مشمول دریافت یارانه نشده‌اند یا نسبت به دهک‌بندی گلایه‌مند هستند، می‌توانند برای درج اعتراض خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند از طریق ارسال کد ملی سرپرست خانوار به سرشماره  ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ از وضعیت دهک خود مطلع شده و اعتراض خود را ارائه کنند، سامانه «حمایت» به نشانی  hemayat.mcls.gov.ir  نیز جوابگوی اعتراضات مردمی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به واسطه حجم مراجعات مردمی، ممکن است ورود به سایت با مشکلاتی همراه باشد که لازم است شهروندان در این زمینه صبور باشند، افزود: افرادی که به هر دلیل از سال ۹۳ یارانه نقدی دریافت نکرده‌اند و یا در سامانه یارانه نقدی ثبت نام نداشته‌اند، منتظر بمانند سازمان هدفمندی یارانه‌ها طی چند روز آینده سامانه‌ای را برای ثبت نام افراد معرفی خواهد کرد.

اشرفی گفت: خراسان جنوبی در حال حاضر از چهار قلم کالای مورد نظر در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، در سه کالای مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات جزو تولیدکنندگان بنام کشور است و روغن تنها کالایی است که به منظور تنظیم بازار باید از خارج استان تامین شود.

وی بیان کرد: وقفه‌های در حمل روغن از استان‌های خراسان رضوی و کرمان داشتیم که با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی این مشکل در حال رفع شدن است و ۲ محموله روغن خوراکی در مجموع ۴۰۰ تن از استان‌های همجوار برای خراسان جنوبی تامین شده و به جهت رفع نیاز بازار، تامین ۴۰ تن روغن دیگر از خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد.

اشرفی ادامه داد: در زمینه تامین نقدینگی مباشرین توزیع روغن هم با پیگیری‌های سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان این مشکل رفع شد و به زودی مشکل تامین روغن در فروشگاه‌های استان مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به صورت شبانه‌روزی پای کار هستند تا این طرح بدون کمترین چالشی در استان اجرایی شود، اضافه کرد: شاید اعلام شود که برخی کالاها متاثر از کالاهای اعلام شده هم افزایش قیمت دارد اما هر کالایی که نیاز به افزایش قیمت داشته باشد باید مسیر قانونی آن از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی شود و در ستاد تنظیم بازار کشور به تصویب برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: درخواست ما از سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت این است که نظارت لازم را بر افزایش سایر اقلام اساسی مردم داشته باشند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۹ هزار و ۷۲۳ مورد بازرسی این سازمان از واحدهای صنفی انجام داده است که در این خصوص ۴۳۳ پرونده تخلف به ارزش هفت هزار و ۷۹۱ میلیون ریال تشکیل شده است.

عباس جرجانی افزود: از زمان آغاز طرح ۱۹ تا ۲۴ اردیبهشت ماه هم چهار هزار و ۷۷۰ مورد بازرسی توسط این سازمان انجام شده که در این خصوص ۱۳۴ پرونده به ارزش ۲ هزار و ۱۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی بیان کرد: همچنین در زمان اجرای این طرح ۴۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم قند، سه تن و ۲۴۰ کیلوگرم روغن خوارکی و ۵۳ تن نهاد دامی کشف شده و در این زمینه ۶ پرونده تشکیل شده است.

جرجانی به افزایش قیمت کالاها در بازار استان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در زمینه سیب‌زمینی، پیاز و گوجه فرنگی  ما در استان کاهش قیمت داریم، قیمت میلگرد ۸ هم در استان چهار درصد و قیمت خیار هم ۱۸ درصد کاهش داشته است.