مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: مهلت ارسال آثار به بخش “خبر و رسانه” هفتمین جشنواره فرهنگی هنری “وقف چشمه همیشه جاری” تا پایان فروردین ۱۴۰۰ است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور،  رسانه‌ها اعلام کرد: آثاری که در فاصله زمانی اول فروردین ۱۳۹۹ تا ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری (دارای مجوز) منتشر یا در شبکه‌های داخلی و برون مرزی صدا و سیما و یا شبکه‌های بین‌المللی پخش شده است در این جشنواره شرکت داده می‌شوند.

وی افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با هدف توسعه و ترویج فرهنگ وقف و معرفی ثمرات گرانبهای آن، اقدام به برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی هنری “وقف چشمه همیشه جاری” در رشته‌های مختلف کرده است که بخش خبر و رسانه آن به میزبانی خراسان جنوبی در رشته‌های تولیدات خبری مکتوب (تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله، مقاله و یادداشت)، گزارش تصویری (عکس) و گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری “وقف چشمه همیشه جاری” در هشت بخش خوشنویسی، هنرهای تجسمی، متون ادبی، چندرسانه‌ای، عکس، آثار پژوهشی، خبر و رسانه و فضای مجازی برگزار می‌شود و دبیرخانه هر بخش با حضور متخصصان مرتبط با رشته‌های جشنواره در یک استان تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: دبیرخانه بخش “خبر و رسانه” جشنواره سراسری “وقف چشمه همیشه جاری” در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مستقر است و فراخوان و پوستر جشنواره نیز برای علاقه‌مندان در سراسر کشور منتشر شده است.

بخشی پور، گسترش و ترویج فرهنگ وقف در عرصه‌های مختلف به ویژه فضای رسانه‌ای کشور، ترویج فرهنگ وقف بین قشرهای مختلف جامعه از جمله خبرنگاران، دانشجویان، اساتید دانشگاه و فعالان رسانه‌ای، جریان‌سازی و احیای موضوع وقف در جامعه، ارتقای سطح کمی و کیفی آثار رسانه‌ای در حوزه وقف و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای وقف در قالب یاوران وقف را از اهداف برگزاری این جشنواره ملی به میزبانی خراسان جنوبی ذکر کرد.

وی محورهای هفتمین جشنواره فرهنگی هنری “وقف چشمه همیشه جاری” در بخش خبر و رسانه را پیشینه وقف، کارکردهای وقف، چرا وقف؟ و بخش آزاد با سایر موضوعات مرتبط با وقف عنوان کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در جشنواره باید پس از ثبت‌نام در سایت آثار خود را با رعایت شرایط عمومی و اختصاصی جشنواره در قالب زمان‌بندی تعیین شده به دبیرخانه ارسال کنند یا تحویل دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: تکمیل فرم مشخصات فردی و رسانه‌ای به همراه مشخصات کامل اثر و همراه با ارسال فایل اثر یا لینک انتشار در سایت جشنواره الزامی است.

وی افزود: گزیده آثار جشنواره در قالب مجموعه‌ای منتشر خواهد شد و برپایی نمایشگاه‌های آثار منتخب، اکران آثار، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها از بخش‌های جنبی جشنواره است که زمان و مکان برگزاری آن از طریق سایت دبیرخانه جشنواره اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره برای کسب اطلاعات بیشتر همچنین ارسال آثار خود به سایت www.vaghffestival.ir مراجعه کنند، داوری و اعلام نتایج نیز خرداد سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود.