?معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع دستی کشور در استان خبر داد.
اشرفی با اعلام این خبر در جلسه برنامه ریزی برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی در استان، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تخصصی که با حضور کلیه استان های کشور به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می شود، رویدادی بزرگ است.
?وی با تأکید بر این که صنایع دستی از پیشران های اصلی توسعه اقتصادی است، برگزاری چنین نمایشگاهی را لازم خواند و تصریح کرد: این نمایشگاه، آبروی استان است، لذا باید برای برپایی هر چه بهتر آن تلاش نماییم.
?معاون استاندار با ذکر این نکته که با اقدامات صورت گرفته و حمایت هایی که انجام شده، شاهد تحول در حوزه صنایع دستی استان هستیم، متذکر شد: برگزاری چنین نمایشگاه هایی به رونق صنایع دستی در استان کمک می کند.
?اشرفی به تشریح اهداف برپایی نمایشگاه پرداخت و گفت: این نمایشگاه با هدف فروش و بازاریابی تولیدات صنایع دستی و آشنایی و معارفه عموم مردم با صنایع دستی مناطق مختلف کشور راه اندازی می شود.
?وی ادامه داد: افزایش خلاقیت و نوآوری در تولیدات و نیز آشنایی هنرمندان با آخرین دستاوردهای طراحی و تولید در صنایع دستی کشور نیز از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
?معاون استاندار با تأکید بر این که زیرساخت ها و حمایت های لازم برای حضور هنرمندان و صنعتگران استان در این نمایشگاه باید فراهم گردد، متذکر شد: هزینه کردن برای ایجاد چنین فرصت هایی، سرمایه گذاری است و کمک به زیرساخت های توسعه محسوب می‌شود.
?اشرفی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و به منظور حمایت از فعالان این عرصه، از شرکت کنندگان در این نمایشگاه، بابت حضور و اجاره غرفه ها، هزینه ای دریافت نخواهد شد.
?وی با بیان این که حضور در این نمایشگاه به رونق تولید صنایع دستی در استان کمک می کند، تصریح کرد: نظارت بر نحوه عرضه صنایع دستی و نوع کالاهایی که در این نمایشگاه ارائه خواهد شد، به عهده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

معاون استاندار تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع، لازم است از ظرفیت های مختلف برای اطلاع رسانی و تبلیغات این نمایشگاه استفاده شود.
?اشرفی بر فضاسازی مناسب در محیط نمایشگاه و نحوه چینش غرفه ها نیز تأکید کرد و گفت: نمایشگاه باید ترغیب کننده باشد تا بتواند مخاطب خود را جذب نماید.
?وی ادامه داد: در تبلیغات هم باید به گونه ای اقدام شود که هر فرد به مراجعه دوباره و ترغیب دیگران به حضور در نمایشگاه تشویق شود.
?شایان ذکر است؛ بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، پنجمین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی کشور در خراسان جنوبی، نیمه اول آذرماه برگزار خواهد شد.
?محل و زمان دقیق برگزاری نمایشگاه و نحوه حضور و مشارکت متقاضیان در این نمایشگاه، به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.