نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اساس کار دشمن بر فتنه، دروغ و فریب است که باید در این زمینه آگاه و هوشیار باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دانشجو در یادواره شهید علیرضا حسینی که مزارش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند است، افزود: دشمنان در فتنه اخیر که گور خود را کندند طی ۱۲ روز ۱۷ هزار دروغ مستمر بیان کردند.

وی گفت: عاشورا تمام مساله ماست و امروز انسان در کربلای آخرالزمانی با یزیدیان مغرور و جاهل مواجه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان به شر عناصر زشتی از جمله اروپای وحشی گرفتار شده است و تاریخ همواره به رنگ‌های مختلف استبدادها را تجربه کرد اما اضافه شدن استعمار بر استبداد برای بشر روزی پیش آورده که مشاهده می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه از ۴۰۰ سال پیش اروپایی‌ها به عزم استعمار و استثمار کشورها جنایات بسیاری بر سر ملت‌ها آوردند گفت: آنها با تحریف تاریخ و بافتن دروغ‌ها به سرزمین خاک آمریکا هجوم آوردند و حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم بومی را کشتند و بر سر قبر آنان ایالات متحده را ساختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: آنچه امروز به عنوان غرب می‌گوییم یک سیاست و فرهنگ حاکم است و اروپایی‌هایی که دم از دین می‌زنند با وحشی‌گری دانشمندان و عالم را سوزاندند.

وی گفت: رسالتی جز جنگ و آوارگی و استثمار ندارند و بشر با اینها گیر کرده است و هر جا ویرانی و ظلم وجود دارد ردی از اروپای وحشی را می‌توان دید که به دنبال این هستند به هر بهانه‌ای انسان‌های خوب را از بین ببرند و از انسان‌های شرور پشتیبانی کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه راه امام حسین (ع) و عاشورا تنها راه برای سرجا نشاندن این دشمن مغرور است افزود: اروپا و غرب می‌داند که شرایط ایران و اسلام با همه جا متفاوت است اما باید نسبت به اقدامات و نقشه‌های آنان آگاه باشیم.

وی گفت: اقلیت قلیلی که در حد پرستش غرب حالت انفعالی دارند باعث تعجب شده‌اند و چه شده که برخی افراد کشور خودشان را خراب می‌کنند و مردم را می‌کشند، این ننگ را چگونه می‌توان زدود؟

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، آمریکا را زیر پا گذاشته است افزود: آمریکا دم از حقوق بشر می‌زند اما ۸۰ سال است که در فلسطین انسان‌ها را می‌کشند و وحشی‌گری بالاتر از این وجود ندارد.

وی بیان کرد: آثار صادرات تفکر انقلابی و بسیجی امروز دنیا را فرا گرفته است و دنیا خودش را برای کربلای آخرالزمانی آماده می‌کند، امیدواریم این شرایط و حضور مردم به این دروغ‌ها و مارها خاتمه دهد و جبهه حق در مقابل دشمن پیروزی نهایی را رقم بزند.

شهید علیرضا حسینی که پیکر مطهرش سال ۱۳۸۶ به‌ عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد و این دانشگاه ۱۶ آذر سال گذشته میزبان خانواده شهید حسینی بود.

این شهید بزرگوار متولد شهر ری استان تهران است که در سن ۲۱ سالگی در منطقه مهران به شهادت رسید.